عمرو موسی خواستار از سرگیری روابط ایران و اعراب شد

۲۸ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۹:۱۳ کد : ۱۱۹۷۰ سرخط اخبار

عمروموسی از سرگیری روابط میان کشورهای عربی و ایران را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، دبیرکل اتحادیه عرب و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر در گفت‌وگو با روزنامه مصری الاهرام در پاسخ به این سوال که آیا از طرفداران از سرگیری روابط با ایران هستید گفت: طبیعتا و فورا باید نه تنها روابط میان مصر و ایران بلکه روابط میان کشورهای عربی و ایران از سر گرفته شود.

او ادامه داد: مشکلاتی در قبال ایران وجود دارد. ما هم محافظه‌کاری‌های داریم ولی باید پشت یک میز نشسته و با هم گفت‌وگوم کنیم.

عمروموسی افزود: شاید بیش‌ترین چیزی که در زمان بحران هسته‌یی ایران مرا در تنگنا قرار داد این بود که ترکیه و برزیل برای میانجیگری در بحران وارد عمل شدند و این سوال مطرح است که اساسا جایگاه کشورهای عربی کجاست و چگونه است که چنین بحرانی به برقراری موازنه میان کشورهای بزرگ مربوط است ولی مصر غایب است. این یک اشتباه بسیار بزرگ سیاسی و استراتژیکی است. من در این‌باره در اتحادیه عرب و کنفرانس‌های سران کشورهای عربی صحبت کردم و اختلافاتی میان مواضع و سیاست‌های دبیرکل اتحادیه و مواضع و سیاست‌های مصر ایجاد شد.

وی درباره گفت‌وگو با ایران گفت: معتقدم اوضاع نیازمند گفت‌وگویی فعال با ایران است.

دبیرکل اتحادیه عرب درباره اولویت‌های سیاست‌های خارجه کشورش بیان کرد: درگیری‌های عربی ـ اسراییلی، امنیت منطقه‌یی آب‌های نیل و بازگشت مصر به زمین بازی‌های سیاسی منطقه‌یی از اولویت‌هایی است که در این راستا مصر باید اقدام هماهنگ کننده‌ای را در خصوص مسائلی چون ایران و اوضاع هسته‌یی منطقه انجام دهد.



نظر شما :