گزارش تصویری/خون چه‌گوارا از بن‌لادن رنگین‌تر بود؟

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۳ کد : ۱۲۶۵۸ آمریکا
چرا جسد اسامه بن‌لادن در معرض دید عموم قرار نگرفت؟ این پرسشی است که از ده روز پیش تاکنون که رسانه‌های بین المللی خبر از کشته شدن مرد شماره یک دادند ذهن همگان را به خود مشغول نگاه داشته است
گزارش تصویری/خون چه‌گوارا از بن‌لادن رنگین‌تر بود؟

دیپلماسی ایرانی: چرا جسد اسامه بن‌لادن در معرض دید عموم قرار نگرفت؟ این پرسشی است که از ده روز پیش تاکنون که رسانه‌های بین المللی خبر از کشته شدن مرد شماره یک دادند ذهن همگان را به خود مشغول نگاه داشته است. امریکایی‌ها در توجیه کشتن بن‌لادن بی سلاح و به دریا انداختن جسد مردی که یازده سال آنها را از این سو به آن سو کشاند، بسیار سخن گفته اند. باراک اوباما رئیس جمهور چهل و چهارم ادعا می‌کند که انتشار تصاویر مربوط به جسد بن‌لادن می‌توانست طرفداران وی را آزرده خاطر کرده و خطر حملات تروریستی به پاکستان را افزایش دهد. تایم در نگاهی تمسخر آمیز به این ادعای کاخ سفید نشین‌ها با در کنار هم قرار دادن تصاویر مردانی که روزی حرفی برای گفتن در جهان داشتند می‌نویسد: آیا خون اسامه بن‌لادن از صدام حسین رنگین تر بود یا طرفدارانش از ارنستو چه گوارا بیشتر بودند؟
 

 

تصویر زندانی عراقی در زندان ابوغریب واقع شده در بغداد. مردی که سرش با کلاخودی فلزی پوشانده شده و سیم‌های برق به دستانش متصل است. این تصویر برای نخستین بار در بیست و هشتمین روز از ماه آوریل سال 2004 میلادی منتشر شد. جورج بوش عصر همان روز در مصاحبه ای تلویزیونی تاکید کرد که آنچه که تعدادی سرباز هموطن او در ابوغریب انجام دادند میل شخصی آنها بوده و نه دستور اکید کاخ سفید.

تصویر صدام حسین پس از بازداشت در چهارهمین روز از ماه دسامبر سال 2004 میلادی. سربازان عراقی او را در سوراخی در تکریت پیدا کردند. نتیجه آزمایش دی ان ای نشان داد که مردی که آمریکایی‌ها از یک سوراخ بیرون کشیدند صدام حسین است.

عکس برداشته شده از روی فیلم اعدام صدام حسین در سی ام دسامبر 2006. تلویزیون رسمی‌ عراق تصویر اعدام دیکتاتور را چند بار نشان داد.

تصویر صدام حسین دیکتاتور سابق عراق چند ثانیه پس از بیرون کشیده شدن از مخفیگاهش در تکریت عراق.

تصاویر اجاد پسران صدام حسین پس از کشته شدن توسط نیروهای آمریکایی در جولای سال 2003 میلادی. این اجساد در اختیار عکاسان خبری قرار گرفت تا مردم عراق باور کنند که فرزندان دیکتاتور کشته شده اند.

دهم اکتبر 1967 میلادی. جسد ارنستو چه گوارا رهبر انقلابی آرژانتین یک روز پس از کشته شدن.



نظر شما :