لبنان اسامی متهمان ربایش امام صدر را منتشر کرد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۱ کد : ۱۲۹۳۲ سرخط اخبار

در حالی یک منبع قضایی در لبنان از تعویق برگزاری دادگاه "معمر قذافی" در پرونده ربایش امام موسی صدر خبر داد که جزئیات تازه از این مسئله دست داشتن دیکتاتور جنایتکار لیبی در آن را آشکار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، شورای عالی قضایی لبنان محاکمه معمر قذافی و 6 تن دیگر از مقامات لیبی را که در پرونده ربایش امام موسی صدر (33 سال پیش) متهم هستند به یکم جولای 2011 (دهم تیرماه) موکول کرد.

یک منبع قضایی لبنانی در این باره اظهار داشت: شورای عالی قضایی لبنان که بالاترین مرجع تصمیمات قضایی در این کشور بوده و احکام صادره از آن هرگز قابل برگشت نیستند به علت عدم تکمیل اعضای شورا تصمیم به تاخیر در برگزاری جلسه دادگاه گرفته است.

خاطر نشان می شود، "سمیح الحاج" دادستان شورای علی قضایی لبنان در کیفرخواست مطرح شده برای قذافی و 6 تن دیگر از مقامات لیبی خواستار اجرای حکم اعدام برای آنها شده است. اتهام این افراد مشارکت در عملیات ربایش و زندانی کردن امام موسی صدر و همراهانش (شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین روزنامه نگار لبنانی) است. همچنین دامن زدن به جنگ داخلی و کشتار مذهبی در لبنان در پی ناپدید شدن امام موسی صدر از دیگر اتهامات این افراد است.

6 متهم دیگر این پرونده که به همراه قذافی در این پرونده بصورت غیابی محاکمه می شوند شامل "المرغنی مسعود التومی" راننده تشریفات وزارت خارجه لیبی، "احمد محمد حطاب" کارمند کنگره ملی در طرابلس، "هادی ابراهیم مصطفی السعداوی" معاون رئیس دفتر خطوط هوایی الیتالیا در طرابلس، "عبدالرحمن محمد غویله" مامور امنیتی اداره مهاجرت و گذرنامه لیبی، "محمد خلیفه سحیون" رئیس امور کارگزینی شرکت اکسیدنتال طرابلس و "عیسی مسعود عبالله المنصوری" کارمند تاسیسات برق طرابلس می شود.

از سوی دیگر، دادستان شورای عالی قضایی لبنان در ادامه این کیفرخواست خواستار شناسایی کامل هویت افراد ذیل به نامهای "محمود بن کوره"، "احمد الاطرش"، "عبد السلام جلود"، "عیسی البعباع" ، "عاشور الفرطاس"، "علی التریکی"، "احمد الشحاته"، "احمد ترهون"، "ابراهیم عمر"، "محمد الرحیبی" ویک فرد موریتانیایی تبار به نام "محمد ولد دادا" شده است.

در این کیفرخواست همچنین آمده است: دیدار آخر قذافی با امام موسی صدر که در شب ناپدید شدن وی و همراهانش انجام شد در فضایی کاملا متشنج برگزار شده است؛ تا جایی که قذافی به یکی از معاونان خود دستوری با این مضمون می دهد که "آنها را با خودت ببر". بر این اساس، از آن زمان تا کنون هیچ اثری از امام موسی صدر و یارانش مشاهده نشده است.

پسر امام موسی صدر که پدرش 33 سال پیش سفر بی بازگشتی به لیبی داشت، تاکید کرده پدرم و همراهان وی همچنان زنده اند و در لیبی بسر می برند.


نظر شما :