دولت آلمان مقبره معاون هیتلر را ویران کرد

۳۱ تیر ۱۳۹۰ | ۱۷:۳۲ کد : ۱۴۷۷۹ سرخط اخبار
تبدیل شدن مقبره رودولف هیس معاون آدولف هیتلر رهبر نازی آلمان در ایالت باواریا به زیارتگاه هزاران نفر از راستگرایان تندرو موجب شد مقامات آلمانی بقایای جسد هیس را از قبر خارج کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از فونشدل آلمان، یکی از مسئولان کلیسا در شهرک فونشدل در جنوب آلمان روز پنج شنبه گفت پس از رایزنی با خانواده هیس در خصوص نحوه تعامل با این مسئله، قبر هیس با خاک یکسان شد و نشان قبر او نیز منتقل شد.

پیتر سایسر مسئول کلیسا گفت بقایای جسد هیس برای سوزاندن به کوره ویژه سوزاندن اجساد منتقل شد و خاکستر او نیز به دریا ریخته خواهد شد. هیس از اعضای فعال حزب نازی بود که مدتی را در اوایل دهه 1920 با هیتلر در زندان گذراند و با او در زمینه تالیف کتاب نبرد من همکاری کرد.

هیتلر در این کتاب طرحهای خود را برای نسل کشی یهودیان اروپایی و سایر اقوامی که آنها را نامطلوب می دانست تشریح کرده است. هیس در ماه مه 1941 بعد از سفری که به تنهایی با هواپیما انجام داد با چتر در اسکاتلند فرود آمد.

ظاهرا این سفر ابتکار شخصی او برای برقراری صلح بوده است.

وی سپس بازداشت شد و تا سال 1945 در زندان باقی ماند و مدت کوتاهی نیز در برج لندن زندانی بود. در پایان جنگ جهانی دوم، دادگاه رسیدگی به جرائم جنگی در نورنبرگ هیس را به حبس ابد محکوم کرد.

وی در تاریخ هفدهم اوت 1987 در سن نود و سه سالگی داخل زندان شباندائو در برلین خود را حلق آویز کرد.

مسئولان آلمانی به وصیت او برای دفن شدن در فونشدل عمل کردند ولی بعد از آن که قبر وی به زیارتگاه تندروها تبدیل شد، تصمیم گرفته شد جسد وی به مکان دیگری منتقل شود. بسیاری از گروههای راست گرای تندرو می گویند هیس خودکشی نکرده بلکه نگهبانانی از ارتش انگلیس او را در زندان کشته اند.

هیس زندگی پرابهامی داشت و حرفهای زیادی با توجه به نظریه توطئه درباره او گفته می شود.

برخی گروههای تندرو که معتقد به برتری نژاد سفید هستند بارها اقدام به برگزاری کنسرت موسیقی به یاد هیس کرده اند.
 

( ۲ )

نظر شما :