مجله هفته/ خطر ماهواره از بمب اتم بیشتر است

۱۸ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۱ کد : ۱۶۰۹۱ اخبار اصلی
یکی از روسای حوزه های علمیه کشورمان با ابراز نگرانی از ابزارهایی که برای جنگ نرم در ایران به کار گرفته شده است، گفت: در زمان حاضر خطر ماهواره از بمب اتم بیشتر است.
مجله هفته/ خطر ماهواره از بمب اتم بیشتر است

دیپلماسی ایرانی: آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان سخنان هشداردهنده خود را درباره استفاده از ماهواره و استفاده ناصحیح از تلفن همراه در خطبه‌های نماز عید فطر که در میدان امام (ره) اصفهان برگزار می شد، بر زبان آورد.

 

در روزهایی که ماموران انتظامی در شهرهای مختلف کشور از آسمان و زمین به دنبال دیش های ماهواره می گردند و می کوشند زمین را از این ابزار رسانه ای مخرب پاک کنند، این مقام مذهبی نیز هشدار داده که "حضور ماهواره در خانه‌های مردم در راستای جنگ نرم دشمن است."

 

وی با اشاره به مفاسد ناشی از مشاهده شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای گفته است: ماهواره باعث بروز فساد اخلاقی و فحشا میان جوانان جامعه ما می‌شود. نیمی از فساد اخلاقی جامعه ناشی از ماهواره است و پدر‌ها و مادر‌ها باید نسبت به استفاده از آن از سوی جوانانشان هوشیار و مراقب باشند.

 

آیت الله مظاهری که ماهواره را عامل جنگ نرم دشمن برای تخریب پایه های خانواده و سست کردن اخلاق و دیانت جوانان عنوان کرده است، یکی دیگر از اهداف این رسانه جمعی را رویارویی بی چون و چرا با نظام مقدس جمهوری اسلامی خوانده و تاکید کرده است: دولت و اقشار مختلف مردم باید نسبت به این موضوع با حساسیت زیادی برخورد کنند.

 

البته در ماه های گذشته، اظهارنظرهای دیگری از جانب روحانیت در ایران شنیده شده است که حتی برنامه های تولید داخل و برخی سریال های صداوسیما را نیز مایه انحطاط اخلاقی، شیوع غربزدگی و ترویج بی بند و باری در جامعه دانسته اند. اما آیت الله مظاهری بیش از هر چیز بر ماهواره ها تاکید کرده و آن را منشا عذاب الهی خوانده و گفته است: حضور ماهواره در خانه‌ها عذاب دنیا و آخرت به همراه خواهد داشت.

 

وی همچنین به مفاسد ناشی از استفاده ناصحیح از تلفن های همراه اشاره کرده و افزوده است: برخی از جوانان با استفاده از تلفن همراه برای دوست یابی اقدام می‌کنند.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه تلفن همراه از اسلحه خطرناک تراست، گفته است: دوست یابی دختر و پسر نامحرم مصیبت بزرگی شده که نشاط و تقوا را از جوانان گرفته است. دوست یابی افراد نامحرم، کشاندن جوانان به سوی شیطان است. همه باید بدانند که این دوست یابی‌ها گناهش بسیار بزرگ و ضرر اجتماعی آن خیلی زیاد است.

 

وی با بیان اینکه دوست یابی به اندازه‌ای شیوع پیدا کرده که به یک امر عادی میان جوانان مبدل و قبح آن شکسته شده، تاکید کرده است: دوست یابی، نسل جوان را به فساد و هلاکت می‌اندازد و باید همه مواظب این موضوع باشند.

 

به گفته رییس حوزه علمیه اصفهان، فساد اخلاقی ناشی از ماهواره و تلفن همراه بسیار بد‌تر از فساد اقتصادی است و همه باید برای مقابله با آن اقدام کنند.

متن کامل سخنان عید فطر آیت الله مظاهری را خبرگزاری ایرنا منتشر کرده است. 

نظر شما :