رهبر انقلاب:طراحی های آمریکا علیه ایران نگرفته است

۲۳ مهر ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۷۰۳۶ سرخط اخبار
رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهارمین روز از سفر به استان کرمانشاه صبح امروز (شنبه) در اجتماع عظیم مردم گیلانغرب با اشاره بر ایستادگی ملت در حفظ هویت ملی تاکید کرده و فرمودند: جمهوری اسلامی در برابر ظالمان می ایستد و عقب نشینی هم نخواهد کرد.

به گزارش «تابناک»، آیت الله العظمی خامنه ای افزودند: شما جوانان انشاالله آن روزی را که پرچم اسلام در همه این منطقه به اهتزاز درآید و یک مجموعه متحد اسلامی مقتدر و باعزت تشکیل شود را به توفیق الهی خواهید دید.

رهبر انقلاب با بیان اینکه خداوند را بسیار سپاسگذرام که عمری داد و توانستیم بار دیگر این شهر مقاوم و مردم غیور و عزیز آن را از نزدیک زیارت کنیم، فرمودند: در دوران دفاع مقدس این شهر امتحان خوبی پس داد و جوانان عزیزی که امروز در مجموعه مردم گیلانغرب و مجموعه شهرستان زندگی می کنند باید به خود ببالند که پدران و مادران آنها یک چنین عظمت و شکوهی را در دورانی بسیار سخت از خود نشان دادند.

ایشان ادامه دادند: من آن روزها چند بار به گیلانغرب آمدم؛ هم در خود شهر و هم در ارتفاعات نزدیک به کوه های بر آفتاب و غربت نیروهای مدافع را در این منطقه به چشم دیدم؛ با وجود همه این غربت نشانه های شجاعت و دلاوری این مردم آشکار بود؛ شهری که نه فقط به وسیله بمباران بلکه به وسیله تهاجم زمینی هم تهدید می شد توانست مقاومت کند و مردم شهر را خالی نکنند؛ این یادبود بسیار عظیمی از آن دوران سخت است و جای افتخار دارد.

آیت الله العظمی خامنه ای افزودند: بعضی از شما جوانان عزیز در ایام جنگ نبودید؛ برخی کودکان خردسالی بودند؛ نمی خواهم بگویم جوانان به کار پدران خود ببالند اگرچه جای بالیدن است؛ جوان امروز بداند در یک چنین فضایی و منطقه ای و با یک چنین خاندان هایی پرورش یافته است. درست است که امروز دوران جنگ مسلحانه دفاع از کشور امروز در اینجا مطرح نیست اما دفاع از مرزهای هویت ملی و عقیدتی مطرح است.

رهبر انقلاب با ذکر این نکته که امروز شما مرزداران در منطقه دفاع مقدس از عقیده، عمل و رفتار اجتماعی هستید، همچنان که همه ملت ایران مدافعان از هویت ملی و شخصیت عظیم ملت ایران هستند، فرمودند: ما در این سفر اطلاعات خود را تکمیل کردیم؛ به قدری که برای دولت توانایی ممکن باشد، خدمات لازم انجام خواهد شد.

ایشان با تأکید بر اینکه یکی از چیزهایی که در حفظ هویت ملی تاثیر زیادی دارد، حفاظت از حفظ خاطرات آن دوران با شکوه است، ادامه دادند: برای گیلانغرب حفظ خاطرات دوران دفاع مقدس لازم است؛ عینا حفظ این خاطرات برای مردم قصر شیرین و اسلام آباد غرب هم لازم است. حفظ هویت اسلامی امت ایران آنقدر اهمیت دارد که برای آن مردان بزرگ و شخصیت های برجسته احساس مسئولیت کنند؛ امروز دنیای استکبار همه با هم یکی شده اند برای اینکه این هویت را انکار کنند و آن را به انزوا بکشانند.

آیت الله العظمی خامنه ای در ادامه خاطرنشان کردند: هر کس امروز عرصه سیاست ها و بازی های بین المللی را در مقابل چشم داشته باشد و ببیند مستکبرین در آمریکا و اروپا و کشورهای وابسته به آنها برای در هم شکستن مقاومت ملت ایران یقه می درانند، می فهمد که این ایستادگی عمومی مردم بر سر ارزش های انقلاب چه قدر با ارزش و مهم است.

رهبر انقلاب با اشاره به اینکه، هر چند صباحی در اتاق فکر می نشینند و علیه ملت ایران طرحی می ریزند و خداوند متعال این طرح های عقیم را خنثی می کند؛ افزودند: همین کاری که در چند روز اخیر در تمام مطبوعات و رسانه های وابسته به شبکه صهیونیستی بین المللی هیاهو کردند و یک تهمت بی معنی و مهملی را به چند نفر ایرانی در آمریکا زدند و آن را بهانه ای کردند که جمهوری اسلامی را به عنوان مدافع تروریسم معرفی کنند؛ نگرفت و نمی گیرد.

ایشان با بیان این مسئله که می گویند می خواهیم ایران را منزوی کنیم اما خودشان منزوی شدند، ادامه دادند: امروز هیچ دولتی در میان ملت ها به اندازه آمریکا منفور نیست. رئیس جمهور آمریکا دو سال قبل به مصر رفت و مقداری تملق اسلام و مسلمانان را کرد تا بلکه بتواند افکار عمومی مسلمانان را تا حدی به خود معطوف کند اما نتیجه چه شد؟ امروز شعار ضد آمریکا در همان کشورها برپاست.

آیت الله العظمی خامنه ای افزودند: رئیس جمهور آمریکا به کشور افغانستان که کشور تحت اشغال آنها است سفر می کند اما جرأت نمی کند از پایگاه بگرام خارج شود و با هیچ کدام از رجال سیاسی افغانستان در کابل نتوانست دیدار کند؛ شما از اکثریت ملت ها می ترسید و امروز نیز از اکثریت ملت خود نیز می ترسید که نمونه آن جنبش وال استریت است. امروز شما منزوی هستید.

رهبر انقلاب در ادامه تأکید کردند: ایران طرفدار ملت هاست، طرفدار مظلومین است، با ظلم مخالف است و با ظالم مبارزه می کند؛ در مقابل زیاده خواهی همه ظالمان و مستکبران هم می ایستد و عقب نشینی نمی کند، لذا هر جایی که ملت ها جمهوری اسلامی را می شناسند علاقمند به آن هستند و شعارهای جمهوری اسلامی برای آنها دلنشین است.

ایشان با اشاره به این مسئله که چند سال قبل در یکی از کشورهای اروپایی اقلیتی نشستند و جایزه صلح نوبل را برای رئیس جمهور آمریکا تعیین کردند و هنگامی که رئیس جمهور آمریکا رفت این جایزه را بگیرد مردم همان کشور علیه آو تظاهرات کردند، اظهار داشتند: دشمن با تلاش و فعالیت و جان کندن خود در مبارزه با ملت ایران به جایی نمی رسد و ایستادگی حوانان ما برای حفظ هویت ملی و شخصیت اسلامی شان بر همه این تلاش‌ها فائق خواهد آمد.

آیت الله العظمی خامنه ای با بیان اینکه خوشبختانه امروز میدان علم و فناوری ها باز است؛ مسئولین کشور باید میدان اقتصادی را باز کنند، خطاب به جوانان فرمودند: این کشور مال شماست؛ نسل ما آنچه در توان داشته در طول سال های متمادی انجام داده و کشور امروز متعلق به جوانان است. اسلام را به عنوان نجات بخش مادی و معنوی بدانید و بشناسید؛ پرچم اسلام انشاءالله تمامی این منطقه را نجات خواهد داد.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه امروز اسلام در خاورمیانه رو به گسترش است و دشمن در حال عقب نشینی است، خاطر نشان کردند: تردیدی ندارم که آینده در قلمرو اسلام و متعلق به اسلام است.

ایشان در پایان فرمودند: عذرخواهی می کنم اگر نتوانستم به شهرهای دیگر بروم اگرچه ارادت ما به مردم این مناطق یک ارادت همگانی است

نظر شما :