امریکایی که به سوءقصد علیه اوباما متهم شد

۲۷ آبان ۱۳۹۰ | ۱۷:۳۴ کد : ۱۷۹۹۶ سرخط اخبار

مردی که مظنون به تیراندازی به سوی کاخ سفید است به طور رسمی به تلاش برای سوءقصد به جان باراک اوباما یا یکی از کارکنانش متهم شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) "اسکار اورتگا هرناندز" که چهارشنبه در پنسیلوانیا دستگیر شد، قرار است به واشنگتن منتقل شود تا در یک دادگاه فدرال محاکمه شود.

اورتگا هرناندز که 21 سال سن دارد و از ساکنان ایالت آیداهو است، گفته که بر این باور است که خداوند به او ماموریت داداه به کاخ سفید حمله کند.

به گزارش پلیس، او ثبات روانی ندارد و پرخاشگر است.

مقام‌های دولتی در واشنگتن از شنیده شدن صدای تیراندازی در اطراف کاخ سفید در روز جمعه خبر داده بودند. پلیس بعدا یک خودروی متروک را به همراه یک اسلحه پیدا کرد.

همزمان، دو گلوله که به ضلع جنوبی اقامتگاه رئیس جمهوری آمریکا اصابت کرده بودند، کشف شدند. اتاق خواب آقای اوباما در این قسمت ساختمان قرار دارد.


 

به گزارش بی.بی.سی یکی از گلوله‌ها پس از اصابت به لایه نخست شیشه پنجره، در شیشه ضدگلوله پشت آن گیر کرده بود. گلوله دوم به دیوار اصابت کرده بود.

اوباما و همسرش در هنگام حادثه در واشنگتن نبودند ولی گزارشی از محل حضور فرزندانشان در آن لحظه منتشر نشده است.

به گفته پلیس مخفی آمریکا که مامور حفاظت از جان رئیس جمهوری است، هنوز ارتباط گلوله‌های پیدا شده با تفنگی که در نزدیکی کاخ سفید پیدا شده، قطعی نشده است.

خانواده اورتگا در 31 اکتبر خبر مفقود شدن او را به پلیس اعلام کرده بودند.

او دارای سابقه بازداشت در ایالت‌های یوتا، تگزاس و آیداهو است ولی به گفته پلیس فاقد ارتباط شناخته شده با سازمان‌های تندرو است.



نظر شما :