لاریجانی: سنگ‌اندازی‌ها ما را از پیگیری فناوری هسته‌ای باز نمی‌دارد

۲۹ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۵ کد : ۱۸۰۴۹ سرخط اخبار

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آمریکا و غرب باید توجه داشته باشند با این‌گونه دسایس مشکل عقب‌افتادگی آنان در تحولات منطقه‌ای جبران نمی‌شود؛ ضمنا این امور نمی‌تواند سرپوشی بر بحران‌های داخلی آنان به خصوص بحران مشروعیت آمریکا در پس جنبش وال استریت باشد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی امروز(یک‌شنبه) در صحن علنی مجلس اظهار داشت: اقدامات چند روز گذشته در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان ملل و دست‌پاچگی برخی قدرت‌های بزرگ در بزرگ جلوه دادن این اقدامات خام قبل از این‌که حقانیتی برای اهداف علنی آنان باشد، روشنگر نیات پنهانی آنان است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: غرب مطمئن باشد انقلاب‌های منطقه‌ای راه خود را یافته و پرده‌های فاشیسم بین‌المللی آمریکایی را پاره کرده است، و عصبانیت آنان نمی‌تواند دیکتاتورهای آمریکایی مستقر در منطقه را نجات دهد، همان‌گونه که ملت‌های شجاع بحرین، مصر و یمن مصرانه پیگیر خواسته‌های مشروع خود هستند و پادوهای منطقه‌ای آمریکا بدانند حرکت با سوخت غرب، تیری در تاریکی و سرنوشتی نظیر قذافی و فرزندانش دارد.

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: در واقع بدل زدن به حرکت‌های انقلابی و عمده نمودن مسائل سوریه و ارسال سلاح به داخل این کشور و نیز تلاش برای به هم ریختن وضع داخلی این کشور حیثیت آنان را به باد می‌دهد، که چگونه چشم خود را بر روی کشتار مردم در یمن و بحرین بسته‌اند و دم نمی‌زنند؛ اما برای نقشه‌کشی آمریکا و غرب در مساله سوریه پادویی می‌کنند و بدانند در این دوران عیار کشور در میزان مردمی بودن روشن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی با صراحت اعلام می‌کند این‌گونه سنگ‌اندازی‌های پر سر و صدا و کم‌بهره آمریکا و غرب، هرگز ملت ایران را از پیگیری فناوری هسته‌یی و آرمان‌های نجات‌بخش انقلاب در بیداری اسلامی در منطقه باز نمی‌دارد و ملت‌های منطقه پاسخ شما را در میدان عمل تا سرنگونی دیکتاتورهای وابسته در منطقه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، پس از صحبت‌های رییس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با شعارهای "الله اکبر" و "مرگ بر آمریکا" سخنان وی را تایید کردند.

هم‌چنین رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج، بسیج را قلب توفنده انقلاب و نماد مسئولیت‌پذیری در جامعه اسلامی دانست و گفت: از زمانی که امام(ره) نهال این نهاد مقدس را به پا داشت تا امروز حرکت بسیج در شاخه‌های مختلف میدان‌دار حرکت‌های انقلابی بوده است.

وی تصریح کرد: در واقع با تاسیس بسیج، متن مردمی نظام اسلامی با شتاب مورد نیاز به کمک دستگاه‌ها و نهادها پرداخت و از منافع ملی کشور دفاع نمود، لذا هیچ کس فراموش نمی‌کند که حضور بسیج در دفاع مقدس موتور محرک در فتوحات جنگ بود و بعد از عزل بنی‌صدر و حضور بسیجیان سلحشور در جبهه‌ها، حصر آبادان شکست، خرمشهر آزاد شد و ده‌ها پیروزی دیگر در دفاع مقدس رقم خورد.

لاریجانی با بیان این‌که حرکت بسیجی در سازندگی کشور در بدو پیروزی انقلاب از توسعه و آبادانی نقاط محروم آغاز شد، ابراز داشت: با ابتکارات متعدد، کرختی دستگاه‌های اداری را به کناری نهاد و جریان عدالت‌ورزی انقلاب را محقق نمود.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: امروز حضور بسیج در دانشگاه‌ها، ادارات و نهادها سایه‌بان اقتدار ملی کشور در عرصه‌های مختلف است.

 

 

 


نظر شما :