اسد: در انتخابات پیروز نشوم، می‌روم

۲۹ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۱ کد : ۱۸۰۵۵ سرخط اخبار
رئیس جمهوری سوریه با هشدار نسبت به هرگونه مداخله نظامی کشورهای غربی در کشورش گفت که هرگونه مداخله نظامی باعث بوجود آمدن "زلزله در خاورمیانه" خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی ایلاف، بشار اسد،‌ رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگو با روزنامه ساندی تایمز عنوان داشت: قاطعانه آماده جنگ و مرگ برای سوریه در صورت مداخله بیگانگان هستم. این فقط یک حرف نیست و من در تصمیم خود قاطع هستم.

وی افزود: من برای هر قطره خونی که در کشورم ریخته می‌شود احساس اندوه و ناراحتی می‌کنم اما نظام حاکم در سوریه باید به قوانین در رویارویی با گروه‌های مسلح احترام بگذارد.

وی در ادامه افزود: درگیری‌ها در سوریه و اعمال فشارها برای به زانو درآوردن سوریه ادامه خواهد داشت.اما من به شما اطمینان می دهم که سوریه هرگز در برابر این اعمال فشارها سرخم نخواهد کرد و در برابر فشارها ایستادگی می کنیم.

رئیس جمهوری سوریه در ادامه افزود: اتحادیه عرب به دنبال بهانه‌ای برای مداخله نظامی غرب در سوریه است. این مداخله باعث بوجود آمدن زلزله در خاورمیانه می‌شود. اگر آنها منطقی‌ و واقع‌گرا باشند هرگز چنین اقدامی انجام نخواهند داد چرا که پیامدهای این اقدام شوم خواهد بود. مداخله نظامی در سوریه ثبات منطقه را از بین می‌برد و پیامدهای آن تمام کشورها را در برمی‌گیرد.

اسد همچنین متعهد شد تا جلوی حملات "ارتش سوریه آزاد" که متعلق به مخالفان این کشور است را بگیرد.

منابع مخالفان سوریه اعلام کردند که دست کم 20 تن از نیروهای امنیتی این کشور به دنبال حمله نیروهای ارتش سوریه آزاد به ساختمان اطلاعات نیروهای هوایی سوریه کشته و زخمی شدند.

بشار اسد همچنین تاکید کرد: تنها راهکار در سوریه تحت پیگرد قراردادن افراد مسلح و گروه‌های مسلح و ممانعت از قاچاق سلاح از کشورهای همسایه به سوریه و همچنین ممانعت از اقدامات خرابکارانه و اجرای قوانین و مقررات است.

رئیس جمهوری سوریه همچنین آمادگی کامل خود را برای مبارزه و مرگ در برابر نیروهای بیگانه اعلام کرد.

اسد عنوان داشت: نقش من به عنوان رئیس جمهوری در اقداماتم نمود پیدا می‌کند نه در سخنان و یا ابراز ناراحتی. نقش من بعنوان رئیس جمهوری در اتخاذ تصمیماتی برای ممانعت از خونریزی در کشور مشخص می‌شود. ضرب الاجل ارائه شده از سوی اتحادیه عرب برای توقف خشونت‌ها در سوریه نشان می دهد که میان اعراب مشکل وجود دارد و همین به غرب بهانه‌ای برای مداخله نظامی علیه سوریه را می دهد.

وی تصمیم اتحادیه عرب برای تعلیق عضویت سوریه را "نامربوط" خواند.

اسد با اذعان به برخی اشتباهات از سوی نیروهای امنیتی کشورش گفت که این اقدامات شخصی بوده و هیچ ارتباطی به تصمیم‌گیری‌های دولتی ندارد.

وی افزود: ما به عنوان یک دولت سیاست ظلم علیه شهروندان را نداریم. مهمترین چیز این است که به اشتباهات خود نگریسته و عاملان اشتباهات را به عنوان مسئول معرفی کنیم.

رئیس‌جمهوری سوریه تاکید کرد که مخالفان در اعلام آمار کشته شدگان اغراق کرده و این آمار 619 تن می باشد نه 3500 تن.

وی گفت: مخالفان به سه گروه تقسیم شده‌اند، اول معترضانی که در میادین نبرد بین نیروهای امنیتی و گروه‌های مسلح کشته شدند ، دوم قربانیان کشتارهای فرقه‌ای و سوم حامیان من که برای پیروزی دولتم مبارزه کردند.

اسد تصریح کرد: نمی‌توان زمان را به عقب بازگرداند اما می‌توان درتصمیم‌گیری‌ها خردمندانه عمل کنیم.

وی تاکید کرد: انتخابات در فوریه یا مارس سال آینده برگزار می‌شود و پارلمان جدید با دولتی جدید و قانون اساسی جدید مبنای تعیین رئیس‌جمهور خواهد بود.

اسد تاکید کرد: چنانچه در انتخابات پیروز نشوم کناره‌گیری خواهم کرد. تلاش می‌کنم کشورم را نجات دهم. کشور نباید در خدمت من باشد. چنانچه رئیس‌جمهور عاملی برای اتحاد کشور باشد باید بماند و اگر عاملی برای تفرقه و تجزیه باشد باید برود.

رئیس‌جمهوری سوریه افزود: چنانچه بخواهم بجنگم برای سوریه و مردم سوریه مبارزه خواهم کرد. من طبیعتا انسان خونسردی هستم که در مواجهه با بحران‌ها احساسی عمل نمی‌کنم.

نظر شما :