ارتباط تلفنی رییس‌جمهور با سفیر ایران در بیروت برقرار شد

۳۰ آبان ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۳ کد : ۱۸۰۷۶ سرخط اخبار

رییس‌جمهور صبح امروز در مراسم گشایش ‌٢ هزار و ‌٧٤٦ طرح و پروژه زیرساخت ارتباطاتی، مخابراتی، تحقیقاتی و پست بانک در سراسر کشور با هزینه‌ای بالغ بر ‌٢ هزار و ‌٨٥٨ میلیارد و ‌٥٥٠ میلیون ریال شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، از جمله این پروژه‌ها می‌توان به افتتاح سه طرح زیرساخت ارتباطات کشور از جمله پروژه ساماندهی ارتباطات VOIP بین‌الملل اشاره کرد که در هنگام افتتاح این طرح از محل برگزاری این برنامه ارتباط مستقیم تلفنی با سفیر ایران در بیروت صورت گرفت.

رییس‌جمهور در این ارتباط مستقیم از سفیر ایران در بیروت خواست که سلام وی را به نخست‌وزیر، رییس‌جمهور، سیدحسن نصرالله، رزمندگان مقاومت و ملت لبنان برساند.

احمدی‌نژاد گفت: لبنان امروز موجب افتخار ملت‌ها و در آسمان عزت و افتخار می‌درخشد.

همچنین سفیر ایران در لبنان ابراز امیدواری کرد که رییس‌جمهور بار دیگر به لبنان سفر کند که رییس‌جمهور گفت: اکنون نوبت رییس‌جمهور لبنان است که به ایران سفر کند و ان‌شاءالله این سفر به زودی انجام می‌شود.

در این مراسم همچنین در هنگام افتتاح پروژه توسعه و جایگزینی مرکز بین‌المللی اول ISC1 با مکه مکرمه ارتباط تلفنی مستقیم برقرار شد و رییس‌جمهور در این ارتباط با یک مادر شهید که برای شرکت در حج به مکه سفر کرده بود گفت‌وگو کرد.

همچنین در هنگام افتتاح شبکه ملی IP/MPLS که ارتباط مستقیمی از طریق ویدئو کنفرانس با اصفهان انجام شد، در این ارتباط حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی امام جمعه اصفهان و همچنین استاندار اصفهان سخن گفتند.

امام جمعه اصفهان در این ارتباط مستقیم با تبریک روز کرامت از رییس‌جمهور خواست که دستور بدهند که در توزیع بودجه سال ‌٩٠ تسریعی صورت بگیرد.

رییس‌جمهور نیز در این ارتباط مستقیم گفت: اصفهان عزیز است و شنیدم که در این چند روز باران خوبی در اصفهان آمده است. دعا می‌کنیم که بارش ادامه پیدا کند تا سرزمین سیراب شود.

همزمان با این مراسم ‌٢ هزار و ‌٤٧٢ طرح و پروژه مخابراتی در سراسر کشور با هزینه‌ای بالغ بر ‌٢٠٤٠ میلیارد ریال و همچنین ‌٢٧٠ طرح پست بانکی در سراسر کشور با هزینه‌ای بالغ بر ‌١٠٠ میلیارد و ‌٥٥٠ میلیون ریال افتتاح شد.

در این مراسم علاوه بر رییس‌جمهور، تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین یکی از مهندسان این طرح‌ها به ایراد سخنرانی پرداختند.

 


نظر شما :