انتقاد شدید نتانیاهو از قاهره

۳۰ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۳ کد : ۱۸۰۸۲ سرخط اخبار

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی شدیداللحن به قاهره از تلاش‌های طرف مصری برای تحقق آشتی بین جنبش‌های فتح و حماس و تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین به شدت انتقاد کرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی"معاریو"، دولت آمریکا تلاش‌های زیادی با همکاری تل‌آویو برای اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان و مصر جهت جلوگیری از تشکیل دولت وحدت ملی متشکل از فتح و حماس بدون به رسمیت شناختن شروط کمیته چهارجانبه انجام می‌دهد.  

به نوشته این روزنامه "بنیامین نتانیاهو" چند روز پیش در پیامی شدیداللحن به طرف مصری هشدار داد که اگر دولت وحدت ملی فلسطین شروط کمیته چهارجانبه را به رسمیت نشناسد، اسرائیل روابط خود با تشکیلات خودگردان را قطع خواهد کرد.  

کمیته چهارجانبه متشکل از(روسیه، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا) شروطی برای هر دولتی که با مشارکت حماس تشکیل می‌شود، وضع کرده‌ است و آن اینکه باید اسرائیل را به رسمیت شناخته و توافقنامه‌های امضا شده بین تشکیلات خودگردان و تل‌آویو را محترم بشمارد و دست از مقاومت بردارد.  

"یوال اشتاینتز" وزیر دارایی این رژیم نیز با اشاره به تلاش "محمود عباس" برای آشتی با حماس اعلام کرد که وی به روند سازش و توافق اسلو خیانت می‌کند.

 وی مدعی شد: تلاش‌های عباس برای آشتی با حماس به روشنی بیانگر تمایل وی برای حرکت در مسیری علیه منافع ملت خود و روند سازش است.

 وزیر دارایی رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد که در صورت آشتی عباس با حماس، اسرائیل نمی‌تواند درآمدهای مالیاتی و گمرکی را به مبارزان حماس و کارکنان آن پرداخت کند.

 قرار است عباس و مشعل پنج‌شنبه این هفته با نظارت طرف مصری در قاهره با یکدیگر دیدار و در خصوص اجرای توافقنامه آشتی امضا شده در تاریخ 4 ماه می گذشته با هم گفت‌وگو کنند. 

نظر شما :