عربستان و بحرین رزمایش مشترک دریایی برگزار می‌کنند

۳۰ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۴ کد : ۱۸۰۸۳ سرخط اخبار

با وجود تاکید مخالفان بحرین بر ادامه تظاهرات پادشاه این کشور بر لزوم وحدت ملی در بحرین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی الاتحاد، حمد به عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در سخنانی با تاکید بر حفظ وحدت ملی عنوان داشت: باید روحیه وحدت ملی را در کشور به عنوان یک ارزش ثابت در کشور حفظ کرد تا باعث ایجاد تفرقه در کشور نشود.

وی که در نشست کابینه بحرین سخن می‌گفت، عنوان داشت: حمایت از وحدت ملی با هوشیاری ملت بحرین و دوری از هر آنچه به وحدت ما صدمه می‌زند فراهم می‌شود و ما باید از هر کاری که به تفرقه بینجامد، دوری کنیم.

حمد بن عیسی درخصوص مسائل اقتصادی و مشکلات آن در بحرین عنوان داشت: بحرین همواره سعی خواهد داشت تا از درآمدهای دولت به نحو احسن استفاده کند و از تجربه کشورهای دیگر در این زمینه بهره‌مند شود.

وی همچنین جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و مشارکت در طرح‌های عمرانی را در بحرین خواستار شد و عنوان داشت: این امر محقق نخواهد شد جز زمانی که امنیت و ثبات در کشور حاکم شود.

در همین حال پلیس بحرین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی درگیری‌های شهر "عیسی" در بحرین دو تن زخمی شدند.

از سوی دیگر، نیروهای دریایی بحرین و عربستان اخیرا برگزاری رزمایش‌ مشترک دریایی خود را با عنوان "پل 13" آغاز کردند که در آن بخش‌هایی از نیروی دریایی بحرین و عربستان شرکت دارند.

این رزمایش نظامی در آب‌های منطقه‌ای بحرین برگزار می‌شود و از 20 تا 24 نوامبر ادامه خواهد داشت.

بنا به گفته مقام‌های بحرینی هدف از برگزاری این رزمایش دریایی بالا بردن سطح همکاری و هماهنگی میان نیروهای دریایی و تبادل تجربه‌های نظامی بین ارتش دو کشور است.


نظر شما :