اولین حزب شیعه در مصر مجوز نگرفت

۳۰ آبان ۱۳۹۰ | ۱۷:۲۴ کد : ۱۸۰۹۶ سرخط اخبار
به گزارش شیعه آنلاین، رسانه های خبری مصری در خبری اعلام کردند که کمیته بررسی احزاب سیاسی به ریاست «محمد ممتاز» قائم مقام رئیس اول دیوان عالی مصر، مجوز نهایی برای تأسیس حزب سیاسی شیعی "التحریر" را صادر نکرد و با صدور چنین مجوزی مخالفت کرد.

گفته می شود وی موضوع صدور این مجوز را پس از رد کردن، به دیوان عالی اداری مصر ارجاع داد تا در آنجا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

قابل ذکر است این کمیته مدعی شد که درخواست تأسیس حزب "التحریر" تنها از سوی دکتر "أحمد راسم النفیس" به این کمیته ارسال شده و 36 نفر از کسانی که وی از سوی آنها وکالت داشته در مدت زمان مقرر به این کمیته مراجعه نکرده‏ اند و بر همین اساس مجوز برای این حزب صادر نمی شود.

در همین راستا «محمد عید محجوب»، دبیرکل کمیته احزاب سیاسی طی اظهاراتی در این باره گفت: این کمیته به درخواست نامه‏‏‎ ارسال شده از ناحیه دکتر «أحمد راسم نفیس» برای تأسیس حزب "التحریر" در نهایت پاسخ منفی داده است.

وی مدعی شد که دلیل رد درخواست تأسیس حزب "التحریر" عدم رعایت شروط قانونی برای تاسیس حزب از جمله ماده 7 قانون احزاب مصر است.

این در حالی است که از سوی دیگر درخواست کنندگان تأسیس حزب شیعی "التحریر" وجود گرایشات شیعی این حزب و تضاد فکری با سلفی‏ ها را دلیل اصلی عدم صدور مجوز نهایی این حزب دانسته‏ اند.

در این باره سخنگوی حزب سلفیه مصر چندی پیش در اظهاراتی خصمانه و ضد شیعی مدعی شده بود که حزب تحریر با گرایشات شیعی از پشتیبانی مالی ایران برخوردار است، اتهامی که از سوی مقامات حزب تحریر به شدت رد شده است.

گفتنی است پیش از این منابع خبری اعلام کرده بودند که با درخواست صدور مجوز فعالیت نخستین حزب شیعه مصر موافقت شده است.


نظر شما :