مجله هفته/ اظهارنظر خاتمی رسانه ها را به هم ریخت

۰۲ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۱ کد : ۱۸۹۶۳۶۲ اخبار اصلی
چند هفته ای است که برخی رسانه ها و خبرگزاری های کشورمان که در مدت دو سال و نیم گذشته نام سیدمحمد خاتمی را با القاب و پسوندهایی نوساخته می آوردند، او را مجددا «رئیس جمهور پیشین کشورمان» خطاب می کنند و بیش از هر چیز مایلند بدانند او حامیان و اطرافیانش را ترغیب به حضور در انتخابات مجلس می کند یا خیر.
مجله هفته/ اظهارنظر خاتمی رسانه ها را به هم ریخت
 

دیپلماسی ایرانی: وقتی سیدمحمد خاتمی شروطی را برای شرکت اصلاح طلبان در میدان انتخابات مطرح کرد و از لزوم برگزاری انتخابات آزاد و سالم و رقابتی و برداشتن حصر و حبس از زندانیان انتخابات سال 88 داد سخن داد، بسیاری از رسانه های متعلق به اصولگرایان به او تاختند و عنوان کردند که خود خاتمی هنوز از فتنه گران برائت نجسته و مواضعش فتنه جویانه است و باید توبه کند و مگر تا حالا انتخاباتی بوده که سالم برگزار نشود و...

اما این هفته در مراسم ختم یکی از بستگان خاتمی که بار دیگر چهره های مختلف سیاسی دورهم جمع شده بودند و یکدیگر را پس از مدت ها می دیدند، خبرنگاران فرصتی پیدا کردند تا بازهم سراغ خاتمی بروند و این بار مواضع شفاف تری از او درباره شرکت یا عدم شرکت اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو بشنوند. اما خاتمی این بار هم طوری سخن گفت که نه سیخ بسوزد و نه کباب.

سیدمحمد خاتمی که حالا می توان او را رئیس جمهور پیشین ایران در فاصله سال های 76 تا 84 نامید، همچنان یکی از محورها و ستون های اصلاح طلبان از هم پاشیده و پراکنده به حساب می آید و خط قرمزها و چراغ سبزهایش برای بخشی از معترضان اصلاح طلب و غیراصلاح طلب، حکم اتمام حجت یا فصل الخطاب را دارد.

او در آن روز چند جمله کوتاه درباره موضع انتخاباتی خود با رسانه ها در میان گذاشت که بازتاب ها و تفسیرهای مختلفی در پی داشت. سایت خبرآنلاین نیز با مشاهده تعدد و تفاوت متن سخنان خاتمی در خبرگزاری های مهر، فارس، ایسنا و ایلنا، اقدام به درج گزارش های مربوطه کرد تا خوانندگان از لابلای سخنان خاتمی و بازتاب های متفاوت آن، تفسیر و تعبیرهای خاص خود را داشته باشند:

 

خبرگزاری مهر:

انتخابات را تحریم نمی کنیم/ در انتخابات شرکت می کنیم

 

رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: اصلاح طلبان انتخابات را تحریم نمی کنند و ان شالله در این دوره از انتخابات شرکت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد خاتمی عصر امروز دوشنبه در حاشیه مراسم ختم مرحوم حاج محمد خلیلی اردکانی (داماد آیت الله خاتمی) در گفتگو با خبرنگاران درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات، گفت: انشاءالله در این دوره از انتخابات شرکت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تحریم اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم صحت دارد یا نه، تصریح کرد: اصلاح طلبان انتخابات را تحریم نمی کنند و انشاءالله در این دوره از انتخابات شرکت خواهیم کرد.

 

خبرگزاری  فارس:

اصلاح طلبان در انتخابات شرکت می‌کنند / ابدا تحریم نمی‌کنیم

 

خبرگزاری فارس: سیدمحمدخاتمی در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس گفت: اصلاح طلبان ابدا انتخابات را تحریم نمی‌کنند.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سیدمحمد خاتمی رییس بنیاد باران در حاشیه مراسم ختم محمد خلیلی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس گفت: انشاءالله اصلاح طلبان در انتخابات شرکت می‌کنند.

خاتمی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس اظهار داشت: اصلاح طلبان ابدا انتخابات را تحریم نمی‌کنند.

 

خبرگزاری ایسنا:

محمد خاتمی: اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت می‌کنند 

 

دبیر سیاسی مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد که اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نمی‌کنند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در حاشیه مراسم ختم مرحوم محمد خلیل اردکانی در جمع خبرنگاران درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نمی‌کنند و ان‌شاءالله در انتخابات شرکت می‌کنند.

 

خبرگزاری ایلنا:

حرف همان است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام کرد

 

حرفم را درباره شرکت در انتخابات قبلا گفته‌ام و انتظار می‌رفت که شرایط فراهم شود تا اصلاح‌طلبان بتوانند در انتخابات شرکت کنند اما این شرایط مهیا نشد.

ایلنا: سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان گفت: حرفم را درباره شرکت در انتخابات قبلا گفته‌ام و انتظار می‌رفت که شرایط فراهم شود تا اصلاح‌طلبان بتوانند در انتخابات شرکت کنند اما این شرایط مهیا نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد خاتمی در حاشیه مراسم ختم مرحوم محمد خلیلی اردکانی با بیان اینکه همه نشانه‌ها حکایت از این دارد که نباید در انتخابات شرکت کرد، تاکید کرد: حرف همانی است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام کرده‌است، یعنی اصلاح‌طلبان نمی‌تواند و نباید در این انتخابات نامزد داشته باشند و لیست بدهد و البته این به معنای تحریم انتخابات نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظرتان در مورد حمایت هیلاری کلینتون از اصلاح طلبان چیست؟ گفت: اصلاح طلبان همواره از اصل نظام، انقلاب و مصالح و حقوق ملت دفاع می‌کنند و کسانی که به دنبال آسیب به اصل انقلاب هستند به هیچ وجه مورد تایید اصلاح طلبان نیستند.

 

 خبرگزاری مهر:

اصلاح طلبان نمی توانند و نباید در انتخابات نامزد و لیست داشته باشند

 

رئیس بنیاد باران گفت: حرف بنده همان حرفی است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات زد و آن این است که اصلاح طلبان نمی توانند و نباید در انتخابات نامزد و لیست داشته باشند البته این به معنای تحریم انتخابات نیست.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سید محمد خاتمی عصر امروز در هنگام خروج از مراسم ختم مرحوم حاج محمد خلیلی اردکانی (داماد آیت الله خاتمی) در گفتگو با خبرنگاران درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم و اینکه آیا این جریان سیاسی در انتخابات پیش رو شرکت می کند گفت: موضوع ، تحریم در انتخابات نیست اما برای شرکت در انتخابات بنده دیدگاههای خود را بیان کرده ام وانتظار داشتم شرایط فراهم شود که همه بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه فعلا این شرایط فراهم نشده است ، افزود: البته بنده از طرف کسی اظهارنظر نمی کنم فکر می کنم وقتی همه نشانه ها این است که نباید در انتخابات شرکت بکنیم بنابراین شرکت در انتخابات معنا ندارد.

رئیس بنیاد باران در ادامه خاطرنشان کرد:حرف بنده همان حرفی است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات زد و آن مبنی بر این بود که اصلاح طلبان نمی توانند و نباید در انتخابات نامزد و لیست داشته باشند البته این به معنای تحریم انتخابات نیست.

خاتمی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اینکه آیا این به معنای تحریم در انتخابات نیست گفت: کسانی که به اصل انقلاب دل بسته اند هیچگاه انتخابات را تحریم نمی کنند.

وی همچنین در حمایت هیلاری کلینتون وزیرامورخارجه آمریکا از اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان همواره از اصل نظام، انقلاب و مصالح و حقوق ملت دفاع می کنند و کسانی که بدنبال آسیب به اصل انقلاب هستند به هیچ وجه مورد تایید اصلاح طلبان نیستند.

 

خبرگزاری ایسنا:

اصلاح‌طلبان موافق تحریم انتخابات نیستند    

 

دبیر سیاسی مجمع روحانیون مبارز گفت: بحث تحریم در انتخابات مطرح نیست و اصلاح‌طلبان هم موافق تحریم نیستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در حاشیه مراسم ختم مرحوم حاج محمدخلیل اردکانی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که من راجع به شرکت در انتخابات حرف‌های خود را زده‌ام، اظهار کرد: انتظار داریم شرایطی فراهم شود که همه بتوانند در انتخابات شرکت کنند، البته من از طرف کسی صحبت نمی‌کنم.

وی تصریح کرد: حرف همان است که شورای هماهنگی اصلاحات زد که اصلاحات نمی‌تواند در انتخابات نامزد و یا لیست داشته باشد، البته این به معنای تحریم انتخابات نیست و اصلاح‌طلبان هم موافق تحریم نیستند.

وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان از اصل انقلاب، نظام، مصالح کشور و ملت دفاع می‌کنند.

 

نظر شما :