مجله هفته/ سامسونگ زدایی

۲۱ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۳:۴۱ کد : ۱۸۹۷۷۶۳ اخبار اصلی
بعید نیست که ساخته شدن تیزر ضد ایرانی شرکت سامسونگ در پاسخ به ساخت اسباب بازی پهپاد و جمع آوری عروسک های باربی در ایران بوده باشد.
مجله هفته/ سامسونگ زدایی

دیپلماسی ایرانی: در اینکه بسیاری از فیلمسازان و شرکت های فیلمسازی - که محصولاتشان پیش از بازارهای اروپا و امریکا سر از ایران درمی آورد - وابستگان به کارتل های صهیونیست هستند تردید نکنید. پشت هر فیلم، کارتون، بازی رایانه ای و کمیک استریپی که خلق می کنند توطئه ای نهفته است و به همین دلیل است که فعالان انیمیشن و دست اندرکاران فرهنگی کشورمان طی سال های گذشته برنامه ریزی ها و بودجه های مناسبی برای تولید پادزهرهای لازم در نظر گرفته و اقدام به تولید محصولات مشابه – به لحاظ تصویری و نه محتوایی – برای رقابت با آنها کرده اند.

به فاصله یکی دو هفته پس از تولید انبوه اسباب بازی پهپاد - یا همان هواپیمای بدون سرنشین ساقط شده - در ایران و همچنین دستور به جمع آوری عروسک های باربی و خواهران از اسباب بازی فروشی های کشورمان، تیزری تخیلی با هدف تبلیغ تبلت های سامسونگ در رسانه های غربی نمایش داده شد که ظاهرا جز با هدف پاسخ دهی به آن اقدام ها نبوده است. 

در آگهی تبلیغاتی کوتاهی که از سوی شرکت سامسونگ و یک شرکت تبلیغاتی اسرائیلی ساخته شد و از شبکه تلویزیون کابلی «هات» رژیم صهیونیستی پخش شد و سپس در قالب خبر و گزارش در رسانه های دیگر نیز بازتاب یافت، توهین هایی آشکار به کشور و سیاست های ایران روا داشته شد. 

در این تیزر که پس از ترور دانشمند هسته‌ای ایرانی پخش شد، شرکت سامسونگ که محصولات آن به طور وسیع در ایران به فروش می‌رسد، به نوعی موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را به سخره گرفته و آن را به مثابه آب خوردن برای جاسوس های رژیم صهیونیستی دانسته است.

داستان این کلیپ به چهار بازیگر اسرائیلی مربوط می‌شود که شوهای خاصی برگزار می‌کنند و شنیده‌اند که حتی در ایران نیز طرفدار دارند. به همین منظور، برای دیدار با طرفداران خود در ایران به اصفهان سفر می‌کنند. این چهار هنرپیشه برای اینکه شناخته نشوند لباس مبدل به تن می‌کنند و با پوششی که زنان ایرانی را مورد تمسخر قرار داده است، وارد کشور می شوند.

آنها در جستجوی غذا به کافه‌ای می‌رسند که در این کافه یک مامور موساد را که نیروگاه هسته‌ای ایران در اصفهان را زیرنظر دارد، به طور اتفاقی می‌بینند. این مامور موساد به بازیگران مورد علاقه‌اش توضیح می‌دهد تبلتی دارد که با آن تمام فعالیت‌های نیروگاه هسته‌ای را رصد می‌کند. یکی از بازیگران اسرائیلی، تبلت را برمی‌دارد و همینطور که درباره قابلیت‌های آن از مامور سوال می‌کند، دوست دیگرش از روی کنجکاوی، دکمه‌ای را روی تبلت لمس می‌کند که به محض لمس دکمه، نیروگاه هسته‌ای ایران که پشت سر آنهاست، منفجر می‌شود. همه بهت‌زده می‌شوند اما بازیگری که باعث این انفجار شده، می‌گوید: "چه شده؟ مگر چه اتفاقی افتاده!؟ این هم فقط یک انفجار مرموز دیگر در ایران بود! غصه نخورید."

این کلیپ مورد اعتراض بسیاری از کاربران اینترنت و سایت های اصولگرا واقع شد و از مسئولان خواسته شد تا در مورد فعالیت شرکت سامسونگ که هم سود سرشاری از بازار ایران می برد و هم تبلیغاتش از صداوسیما پخش می شود، تجدیدنظر کنند.

یکی از سایت ها در این باره نوشت: "سوال اینجاست که آیا ایران نیز می‌تواند چنین کلیپ‌های مشابه ضداسرائیلی از محصولات سامسونگ را در تلویزیون پخش و رژیم صهیونیستی را به ترور و خرابکاری در سرزمین‌های اشغالی تهدید کند؟ در صورتی که پاسخ منفی است، شرکت سامسونگ چه توجیهی برای این کلیپ حاوی اهانت به زنان و مردان ایرانی و صنایع و تمدن ایران دارد و در قبال این اتفاق، آیا به طور صریح از مردم ایران عذرخواهی خواهد کرد؟ آیا پخش این کلیپ که تنها چند روز پس از ترور دانشمند ایرانی پخش شده و به صراحت به دخالت موساد در ترور و خرابکاری در ایران اذعان می‌کند، راه ایران را برای شکایت حقوقی از شرکت سامسونگ برای حمایت از موضوع تروریسم باز نمی‌کند؟" 

این مسئله موجب شد تا نمایندگان مجلس که موضوع قطع رابطه با دولت بریتانیا و قطع صادرات نفت به اروپا را در دستور کار دارند، درباره شرکت سامسونگ نیز وارد عمل شوند.

ارسلان فتحی پور رئیس‌ کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره گفت: عذرخواهی شرکت سامسونگ از ملت ایران گرچه لازم است اما کفایت نمی‌کند. وی با بیان اینکه شرکت سامسونگ در اکثر خانه‌های ایرانی کالا دارد، افزود: شرکت سامسونگ برای خرسندی صهیونیست‌های اقدام به تولید تیزر تبلیغی ضدایرانی کرده در حالی که فراموش کرده است با ایران بیشترین مراوده اقتصادی را دارد.

فتحی‌پور پاسخ مجلس ایران به تیزر تبلیغی شرکت سامسونگ را پشیمان کننده خواند و گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس به زودی در این باره بیانیه‌ای صادر خواهد کرد. رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس از احتمال مطرح شدن طرح 2 فوریتی در مجلس خبر داد که به گفته وی، این طرح تمامی خریدها از شرکت سامسونگ را ممنوع خواهد کرد.

همچنین سید علی موسوی نماینده مجلس گفت: این شرکت در مستندی تبلیغی برای خشنود کردن صهیونیست‌ها به ملت ایران اهانت کرده است و این اهانت برای این شرکت گران تمام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بحث تیزر تبلیغاتی و ضدایرانی شرکت سامسونگ در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد گفت: در این جلسه درباره نحوه برخورد با این شرکت تصمیم گیری خواهد شد.

اما شرکت سامسونگ الکترونیکس بلافاصله در بیانیه ای اعلام کرد: "متاسفانه اخیرا کلیپی بدون اطلاع شرکت سامسونگ، توسط شبکه کابلی HOT اسرائیل در اهانت به مردم شریف ایران تولید شده که شرکت سامسونگ ضمن محکومیت این عمل، همسو با سایر نهادهای مردمی انزجار خود را از این گونه اقدامات اعلام می کند... اصولا انتساب این کلیپ به شرکت سامسونگ یک سوءتفاهم بوده و شرکت سامسونگ ضمن محکومیت این عمل، همسو با سایر نهادهای مردمی انزجار خود را از این گونه اقدامات اعلام می نماید. بدیهی است شرکت سامسونگ هیچ گونه نقشی در تولید این کلیپ نداشته است و شبکه کابلی HOT صرفا در این کلیپ از تبلت سامسونگ به عنوان جایزه برای بینندگان خود استفاده نموده است."


نظر شما :