پارلمان مصر احمد شفیق را به فساد مالی متهم کرد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۵ کد : ۱۹۰۱۲۶۷ سرخط اخبار

مجلس شعب ( مردم) مصر با ارسال ابلاغیه‌ای فوری به دادستان کل این کشور یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را به فساد مالی متهم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه الجزیره، سعد الکتاتنی، رئیس مجلس شعب مصر که بخش قانونگذاری را بر عهده دارد، با ارسال ابلاغیه‌ای فوری به دادستان کل این کشور احمد شفیق، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر را به فساد در امور مالی متهم کرد.

در این ابلاغیه که توسط عصام سلطان، معاون الکتاتنی به دادستان کلی ارائه شده، آمده است: احمد شفیق در سال 1993 دوره ریاست جمهوری حسنی مبارک، یکی از زیباترین و گران‌ترین اراضی مصر را که حدود 40 هزار و 238 متر بوده است به جمال و علاء مبارک پسران حسنی مبارک، فروخته است. این در حالی است که زمین مذکور جزو اموال دولتی متعلق به مجمع همکاری نیروی هوایی بوده است.

در این بیانیه همچنین اعلام شده که احمد شفیق در زمان عقد این قرارداد ریاست مجمع همکاری را برعهده داشته و زمین مذکور را که هر متر آن در سال 1993 برابر با 8 پوند مصری بود به مبلغ 75 قرش (پول رایج مصر برابر ده ملیم. هر هزار ملیم یک پوند مصری است) فروخته بود.

در همین حال، احمد شفیق ضمن رد این اتهامات اعلام کرد: هر کس علیه من سندی دارد، آن را به دادستان تحویل دهد.

وی همچنین تاکید کرد که هیچ ارتباطی میان او و پسران مبارک وجود نداشته است و این چنین اخبار دروغینی مانع از فعالیت وی برای تبلیغات انتخاباتی‌اش نمی‌شود.

ستاد تبلیغاتی احمد شفیق نیز به نوبه خود این اتهامات را رد و اعلام کرد: شفیق در زمان جنگ فرسایشی میان اسرائیل و مصر دو فروند از هواپیماهای جنگی اسرائیل را منهدم کرده بود.

ستاد تبلیغاتی شفیق همچنین تاکید کرد، شفیق سهم بزرگی در تاریخ نظامی مصر دارد و حتی به خاطر تلاش‌های بی‌وقفه خود نشان افتخار نیروهای هوایی را دریافت کرده است.



نظر شما :