باراک: باید با سرنگونی نظام سوریه به ایران آسیب برسانیم

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۳۳ کد : ۱۹۰۱۴۲۰ سرخط اخبار

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی از مجامع بین‌المللی خواست با کمک به سرنگونی سوریه به ایران و حزب‌الله آسیب‌های جدی وارد کنند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر دفاع اسرائیل از مجامع بین‌المللی خواسته است فشارها بر دولت بشار اسد را افزایش دهند و از این طریق به ایران و حزب‌الله ضربات جدی وارد کنند. 

ایهو باراک همچنین گفته است ستاره بخت بشار اسد به آب افتاده است. وی گفته است عزل بشار اسد از قدرت می‌تواند«ضربه‌ای اساسی» بر ایران، حزب‌الله و جهاد اسلامی وارد کند.

وزیر دفاع رژیم اسرائیل در این میان بر نقش روسیه برای کمک به برون‌رفت از چیزی که به زعم وی «بحران کنونی» است، تأکید کرد.

باراک همچنین هشدار داده است تنها بشار اسد و برگزیدگان دور و بر او باید بروند و نیازی به تغییر سایر ساختارهای نظام سوریه، از جمله ارتش این کشور نیست.

وی گفت: «از اینکه سقوط اسد روند کندی دارد، احساس یأس می‌کنم. من معتقدم در هر صورت، [اسد] محکوم [به رفتن] است. به نظر من لازم است ما هم به دلایل اخلاقی و هم به دلایل عملی فریاد کنیم... فریادی با صدای بلندتر»

باراک افزود: «هر اقدام ممکن باید توسط جامعه جهانی، ناتو، آمریکا و روسیه انجام شود، ضمن اینکه ترکیه نیز در این میان نقش ویژه‌ای برای سرعت بخشیدن به کل این فرایند دارد.»

«فکر می‌کنم باید راهی پیدا کرده... و نظام سوریه را تغییر دهیم... باید اسد و گروه او را بیرون برانیم امّا تشکیلات، سازمان اطلاعات و نیروهای مسلح [سوریه] را منهدم نکنیم.»

باراک که برای سومین بار در خلال ماه گذشته به واشنگتن سفر کرده این سخنان را در آمریکا و در آستانه مذاکرات کشورهای 1+5 با ایران ایراد کرده است.

وی در خصوص ایران گفت :«[در مسئله تهران] ما و آمریکا اساساً دو روی یک سکه هستیم. ما، آمریکایی‌ها و رئیس‌جمهور همه با صدایی صریح و بلند یک چیز می‌گوییم و آن اینکه ایران مجهز به سلاح هسته‌ای، پذیرفتنی نیست.»

باراک تأکید کرد: «ما مصمم هستیم از هسته‌ای شدن ایران جلوگیری کنیم و ... مصصم هستیم که برای دستیابی به این هدف هیچ گزینه‌ای از میز کنار گذاشته نشود.»

باراک در پایان سخنانش افزود: «سرنگون کردن اسد، به شدت به تهران آسیب خواهد رساند. آنها هم‌اکنون فعالانه از وی حمایت می‌کنند. سرنگونی اسد، ضربه‌ای مهلک به حزب‌الله و احتمالا جهاد اسلامی خواهد بود.» 

نظر شما :