موضع هسته‌ای ایران هرگز تغییر نمی‌کند

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۳۴ کد : ۱۹۰۱۴۲۱ سرخط اخبار

اسوشیتدپرس در گزارشی اذعان کرده است که ایران هرگز از قابلیت تولید سوخت هسته‌ای صرفنظر نکرده و از مواضع هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آید.

به گزارش فارس، شیکاگوتریبون در گزارشی به نقل از اسوشیتدپرس نوشت: موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای هرگز تغییر نمی‌کند و جمهوری اسلامی از قابلیت‌های خود برای تولید سوخت هسته‌ای صرفنظر نخواهد کرد. 

در این گزارش که حتی با وجود اذعان فوق، از غرض‌ورزی‌های خاص رسانه‌های جریان غالب غربی خالی نیست به ابعاد داخلی مساله هسته‌ای در ایران اشاره و تصریح شده است که جمهوری اسلامی ایران مقاومت در برابر تحریم‌های غرب و دفاع از حقوق هسته‌ای خود را مایه اعتبار خود می‌داند.

اسوشیتدپرس به نقل از یک تحلیلگر ایرانی تاکید می‌کند که اصرار بر توقف غنی‌سازی همه چیز را در مذاکرات آینده خراب خواهد کرد چرا که این امر برای ایران خط قرمز است.

در این گزارش ضمن بیان اهمیت ادامه مذاکرات پس از مذاکرات 23 ماه مه در بغداد، از توقف غنی‌سازی 20 درصدی توسط ایران به منزله هدف مقطعی غرب در مذاکرات آتی نام برده شده است.

اسوشیتدپرس همچنین از تسهیل تحریم‌ها بر ضد ایران در برابر توقف غنی‌سازی 20 درصدی به منزله آزمونی برای میزان انعطاف‌پذیری غرب در برابر ایران یاد کرده است.

تا پیش از این طرف‌های غربی اصرار می‌کردند که ایران باید بر طبق قطعنامه‌های شورای امنیت تمام فعالیت‌های غنی‌سازی خود را متوقف کند. 

نظر شما :