اظهارنظر تازه نتانیاهو درباره برنامه هسته ای ایران

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۰:۳۱ کد : ۱۹۰۱۴۷۳ سرخط اخبار

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) در سخنانی ضمن تکرار ادعاهای خود در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به ابراز نگرانی در خصوص آن پرداخت.

به گزارش فارس به نقل از جروزالم‌پست، وی که در پراگ و در پایان یک دیدار رسمی از جمهوری چک سخن می‌گفت، تصریح کرد: "من هیچ نشانه‌ای مبنی بر این نمی‌بینم که ایران آمادگی متوقف ساختن برنامه هسته‌ای خود را داشته باشد."

نتانیاهو روز پنج‌شنبه و به همراه هفت تن از وزرای کابینه اسرائیل از جمله آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی وارد پراگ شده بود. نتانیاهو و "پتر نکاس"، نخست‌وزیر جمهوری چک بیانیه مشترکی را امضا کردند که نسبت به آنچه تلاش ایران برای غنی‌سازی اورانیوم با اهداف نظامی خوانده شده بود، ابراز نگرانی می‌کرد.

نکاس همچنین در گفتگویی اختصاصی با روزنامه جروزالم‌پست ابراز داشت که پراگ می‌خواهد همچنان حامی قدرت‌مند اسرائیل باقی بماند. وی همچنین از برنامه هسته‌ای و موشکی ایران ابراز نگرانی کرد.

این سخنان در حالی بیان می‌شود که ایران و گروه 1+5 قرار است سوم خرداد در بغداد دور دیگری از مذاکرات را برگزار کنند. غرب که نمی‌خواست این مذاکرات در بغداد برگزار شود، سرانجام مجبور به تن دادن به خواست ایران شد. آخرین مذاکرات در استانبول از سوی هر دو طرف سازنده خوانده شده است. 

نظر شما :