ادعاهای یک روزنامه صهیونیستی درباره اوضاع داخلی ایران

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۰:۳۸ کد : ۱۹۰۱۴۷۵ سرخط اخبار

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی پر از اشتباهات آماری و تاریخی، سعی کرده است قومیت‌های ایران را علیه تمامیت ارضی کشور جلوه دهد.

به گزارش فارس، در این گزارش که توسط شخصی به نام "گای بکور" به رشته تحریر درآمده است، ادعا شده که 33 درصد از مردم ایران را اهل سنت تشکیل می‌دهند!

نویسنده مقاله که ظاهرا از تاریخ و تعلق تمام سرزمین آذربایجان به ایران پیش از عهدنامه‌های گلستان و ترکمانچای نیز بی‌خبر است، جمهوری آذربایجان را موطن فرهنگی آذری‌های ایران دانسته، حال آنکه آذربایجان بخشی از حوزه تمدنی ایران است.

در این مقاله همچنین در خصوص هم‌وطنان کرد نیز ادعا شده که هر روز با نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران درگیر هستند و همچنین از اعراب خوزستان به عنوان اعراب سنی نام برده شده که خواهان تشکیل حکومتی مستقل هستند!

این مقاله که مثلا برای هراس‌افکنی علیه ایرانی نوشته شده تا بیان دارد که در صورت وقوع جنگ، ایران در خطر تجزیه قرار خواهد گرفت، به حدی مملو از اشتباهات و اغلاط آماری و تاریخی است که عملا به مقاله‌ای فکاهی تبدیل شده است.

پیش‌تر، اندیشکده مشهور بروکینگز نیز در اشتباهی فاحش، از رئیس‌جمهور ایران تحت عنوان نخست‌وزیر نام برده بود که نشان از ناآشنایی تحلیلگران آن با ساختار حکومتی در ایران بود.

سطح دانش تحلیلگران غربی و صهیونیستی از ایران که بیانگر ناآشنایی عمیق آنان با مسائل ایران است، همواره به اشتباهات محاسباتی در خصوص ایران منجر شده است.

ایران کشوری تاریخی است که به عکس ادعاهای یدیعوت آحارونوت، موطن اقوام مختلف محسوب می‌شود و حوزه تمدنی وسیعی را دربرمی‌گیرد. اختلافات قومی در ایران مگر در مواردی که با تحریکات خارجی همراه بوده، هرگز به یک معضل اساسی تبدیل نشده بلکه در مواردی، مزیت نیز محسوب شده است.

روزنامه صهیونیستی مزبور فراموش کرده که اولین قومیتی که در برابر تجاوز رژیم بعث عراق به ایران ایستاد، اعراب خوزستان بودند که دلاورانه دست به مقاومتی شگرف زدند. 

( ۱ )

نظر شما :