آمانو در سفری غیرمنتظره یکشنبه به تهران سفر می‌کند

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۰۰:۵۵ کد : ۱۹۰۱۴۷۸ سرخط اخبار

فارس: مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفری غیرمنتظره و در آستانه نشست گروه 1+5 با ایران در بغداد، روز یکشنبه به تهران سفر می‌کند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه اعلام کرد که‌ "یوکیو آمانو" مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و معاونان ارشد وی، روز یکشنبه برای گفت‌وگو با مقامات ارشد ایران، به تهران سفر خواهد کرد.
این سفر غیر منتظره در حالی صورت می‌گیرد که دیپلمات‌های غربی اعلام کرده‌اند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران پیشرفت‌هایی را در راستای چارچوب توافق چگونگی برطرف کردن نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران بدست آورده‌اند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: آمانو روز یکشنبه به تهران سفر خواهد کرد تا درباره موضوعات دوجانبه با مقامات ایران گفت‌وگو کند.
این بیانیه افزود که آمانو روز دوشنبه با "سعید جلیلی" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
آمانو تا کنون به ایران سفر نکرده است و آخرین بار، "محمد البرادعی" مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اکتبر سال 2009 به ایران سفر کرده بود.
"هرمان ناکائرتز" رئیس بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و "رافائل گروسی" معاون مدیر کل آژانس همراه آمانو به تهران خواهند آمد.
این دیدارها دو روز قبل از آغاز نشست گروه 1+5 با ایران در بغداد برگزار می‌شود


نظر شما :