آمادگی علی عبدالله صالح برای خروج از یمن

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۷ کد : ۱۹۰۱۴۸۵ سرخط اخبار
منابع دیپلماتیک غربی فاش کردند که دیکتاتور سابق یمن با کناره‌گیری از فعالیت‌های سیاسی و ترک این کشور موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک عضو "شورای ملی گروه‌های انقلابی یمن" که در آمریکا مقیم است، به نقل از منابع دیپلماتیک غربی اعلام کرد علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن با کناره‌گیری از فعالیت‌های سیاسی به طور دائم و خروج از یمن موافقت کرده و تنها شرط کرده است در صورتی که یک کشور اروپایی امنیت وی را تضمین کند، حاضر است از یمن خارج شود.

به گفته این منبع یمنی "جمال السلال"، نماینده دائم یمن در سازمان ملل با "جمال بن عمر"، نماینده سازمان ملل در امور یمن دیدار کرد و به وی اطلاع داد که علی عبدالله صالح برای خروج از یمن و رفتن به یک کشور اروپایی اعلام آمادگی کرده است.

بنابر این گزارش، تهدیدهای آمریکا مبنی بر بلوکه کردن اموال افراد و نهادهایی که امنیت و ثبات یمن را تهدید می‌کنند، تاثیر بسزایی در این تصمیم علی عبدالله صالح داشته است.

منابع یمنی همچنین فاش کردند که علی عبدالله صالح به احتمال زیاد به روسیه خواهد رفت و به زودی از تمام فعالیت‌های سیاسی خود در یمن دست می‌کشد.

از سوی دیگر عملیات گسترده ارتش و نیروهای نظامی یمن در جنوب این کشور علیه القاعده همچنان ادامه دارد و نظامیان یمن پس از آزادسازی شهر لودر در حال پیشروی در شهر استراتژیک جعار هستند.

بنا به گفته شاهدان عینی، نیروهای دولتی پیشروی‌های چشمگیری در شهر جعار داشته‌اند و نظامیان وابسته به القاعده نیز در این شهر اقدام به حفر پناهگاه و سنگر برای مقابله با نیروهای نظامی یمن کردند که این امر نشان دهنده احتمال وقوع درگیری‌های جدید در این شهر است.

بنا به گفته مقامات یمنی در درگیری‌های 24 ساعت گذشته یمن دست کم هفت تن از نیروهای القاعده کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

نظر شما :