ناآرامی‌ها در عراق 53 کشته و زخمی به دنبال داشت

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۵:۱۴ کد : ۱۹۰۱۴۸۶ سرخط اخبار
منابع امنیتی عراق اعلام کردند که به دنبال خشونت‌های روز جمعه این کشور 53 تن کشته و زخمی و بیش از 35 تن نیز دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری "سومریه نیوز" عراق، منابع امنیتی عراق اعلام کردند که در حملات جداگانه‌ای که در مناطق مختلف این کشور انجام شد، دست کم 53 تن کشته و زخمی شدند؛ از این تعداد 47 تن به دلیل حملات خمپاره‌ای به یک بازار در شرق بغداد کشته شدند.

بنا به گفته این منابع در پی اصابت گلوله خمپاره به این بازار نیز 5 تن کشته و 42 تن دیگر زخمی شدند و در حملات دیگری در این شهر نیز 6 تن از نیروهای امنیتی عراق کشته و یا زخمی شدند.

ارتش عراق نیز اعلام کرد که در یک عملیات گسترده در جنوب پایتخت موفق شده است که 12 متهم را که نام آن‌ها در لیست افراد تحت تعقیب بوده است، بازداشت کند.

در استان "دیالی" نیز یک افسر پلیس و سه سرباز در پی انفجار یک بمب کار گذاشته شده، به شدت زخمی شدند و نیروهای امنیتی این استان نیز توانستند 12 تن از کسانی که به اتهام فعالیت‌های تروریستی تحت تعقیب بودند را بازداشت کنند.

در حملات جداگانه‌ای در شهر "نینوا" نیز یک سرباز ارتش کشته و یک تن دیگر زخمی شدند.

منابع امنیتی استان "صلاح الدین" نیز اعلام کردند که در عملیات جست‌وجویی که این نیروها در سطح استان انجام داده‌اند، چندین فرد که از سوی مقامات قضایی و امنیتی عراق تحت تعقیب بودند نیز بازداشت شدند.

نظر شما :