العالم ترور برادر بشار را تکذیب کرد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۷ کد : ۱۹۰۱۴۹۳ سرخط اخبار

"حسین مرتضی" مدیر دفتر شبکه العالم در دمشق و از خبرنگاران کهنه کاری که نقش برجسته‌ای در رسوا سازی سناریوهای برخی رسانه‌های عربی در سوریه داشت در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل فارس درباره شایعه ترور ماهر اسد برادر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت: اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد چنین شایعه‌ای کاملا دروغ بوده و عاری از صحت است.

وی انتشار چنین اخبار کذبی مبنی بر ترور اعضای عالیرتبه نظامی و بروز اختلاف میان سران ارشد کشوری و لشکری سوریه را مسبوق  به سابقه و در راستای بالا بردن روحیه متزلزل مخالفان دمشق خواند و با اشاره به کناره گیری "برهان غلیون" از ریاست شورای معارضان استانبول گفت: تزریق شایعه ترور ماهر الاسد به دست یکی از محافظانش در فضای مجازی در راستای منحرف ساختن افکار عمومی از بروز اختلاف میان معارضان سوری و کناره گیری برهان غلیون صورت می‌گیرد.

مرتضی که به حضور در صحنه‌های عملیات تروریستی افراد مسلح علیه ملت سوریه و ارائه گزارش‌های واقعی از تحولات سوریه مشهور شده است، با بیان اینکه همبستگی ملت و نظام سوریه ضربه‌های سهمگینی بر پیکره و روحیه معارضان و مجموعه‌های مسلح وارد کرد،‌ تاکید کرد که معارضان سوریه با وجود همه حمایت‌های غربی و عربی نتوانستند کاری از پیش ببرند و از طرف دیگر توانمندی روز افزون نظام ضد صهیونیستی سوریه آنها و حامیانشان را بیش از پیش عصبانی کرده و این عصبانیت اشتباهات آنها را نیز دو صد چندان کرده است.

وی با اشاره به تکرار انتشار شایعاتی درباره ترور ماهر الاسد، علت این امر را توان بالای تیپ چهارم نظامی سوریه به فرماندهی برادر رئیس جمهور سوریه خواند و افزود: ماهر طرح‌ها و برنامه‌های برای رویارویی با دشمن صهیونیستی از طریق جنگ چریکی دارد و چنین امری باعث شده که دوستان تل‌آویو به فکر حذف وی از عرصه نظامی باشند ولی از آنجایی که همه تلاش‌های آنان ناکام ماند به شایعه پراکنی روی آوردند.

این خبرنگار کهنه کار لبنانی در پایان این گفت‌وگو از بروز اختلافات بزرگی میان سران معارض خبر داد و گفت: اکنون دعواهای زیادی بر سر تقسیم اموال قطری و سعودی بین اعضای مجلس استانبول صورت گرفته و کناره گیری برهان علیون نیز از همین امر نشأت گرفته است.

مخالفان در شبکه‌های اجتماعی امروز شایعه کردند که برادر اسد به دست محافظش با ضرب 30 گلوله ترور شده است. ماهر، سومین پسر "حافظ الاسد" رئیس جمهور سابق سوریه است. او یک افسر ارتش با درجه سرتیپ ستاد است که در ارتش سوریه خدمت می‌کند.



نظر شما :