سوریه،نقل محفل انگلیس و اردن

۲۸ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۳ کد : ۱۹۰۲۸۴۸ سرخط اخبار
دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد که دیوید کامرون روز شنبه با ملک عبدالله دوم،‌ پادشاه اردن در محل دفتر خود در شهر لندن درخصوص پایان دادن آنچه که "کشتار در سوریه" عنوان شده، مذاکره کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنا به اعلام دفتر دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، این دو مقام علاوه بر مساله سوریه، درباره فرآیند صلح خاورمیانه و تلاش‌های انگلیس برای استرداد "ابوقتاده"، شبه نظامی سرشناس القاعده به اردن نیز مذاکره کرده‌اند.

در این دیدار دیوید کامرون ابتدا در مقابل دفتر خود به استقبال ملک عبدالله دوم رفته و سپس این دو در باغ دفتر نخست‌وزیر انگلیس به مذاکره با یکدیگر پرداختند.

همچنین آن‌ها به دنبال مذاکرات به تماشای جشن‌های تولد ملکه انگلیس نشستند.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اظهار داشت که ملک عبدالله دوم و دیوید کامرون اوضاع در سوریه و تلاش‌های بین‌المللی برای حمایت از طرح کوفی عنان به منظور پایان دادن به کشتارهای روزانه در این کشور را مورد بحث قرار دادند.

در این بیانیه همچنین عنوان شد که دیوید کامرون و ملک عبدالله دوم در خصوص اهمیت پیشرفت در حل‌وفصل دو جانبه اختلاف میان فلسطین و اسرائیل از طریق مذاکرات مستقیم توافق کردند.

در ادامه این بیانیه تاکید شد: نخست‌وزیر انگلیس از دیدگاه ملک عبدالله به منظور اصلاحات سیاسی و اقتصادی و همچنین پیشرفت‌هایی که تاکنون حاصل شده، استقبال کرد.

این بیانیه همچنین عنوان داشت که این دو مقام در خصوص لزوم استرداد ابوقتاده به اردن توافق داشته و دولت‌های دو کشور به همکاری‌های خود در خصوص این مساله ادامه خواهند داد.

نظر شما :