اعلام منطقه نظامی در غرب لیبی

۲۸ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۴ کد : ۱۹۰۲۸۴۹ سرخط اخبار
در پی کشته شدن دست‌کم 20 تن طی درگیری‌های قبیله‌ای، مقامات لیبی در غرب این کشور منطقه نظامی اعلام کردند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، مقامات لیبی روز شنبه و در پی شدت گرفتن موج درگیری‌های قبیله‌ای به منظور توقف خشونت‌ها، در غرب این کشور منطقه نظامی اعلام کردند.
خبرنگار الجزیره در طرابلس به نقل از منابع پزشکی آگاه در شهر "غریان" اعلام کرد که در پی درگیری‌های چهار روز اخیر در شهر الشقیقه واقع در جنوب غرب طرابلس دست‌کم 20 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند که این مساله باعث کوچ اجباری ساکنان شهر الشقیقه به اطراف این شهر شده است.
در همین راستا دولت لیبی نیز اعلام کرده است که در صورت عدم توقف درگیری‌ها به روز متوسل خواهد شد.
همچنین دولت لیبی نیروهای ویژه‌ای را به منظور توقف درگیری‌های اخیر در غرب این کشور به محل درگیری‌ها اعزام کرده است.
در بیانیه‌ی دفتر عبدالرحیم الکیب،‌ نخست‌وزیر لیبی آمده است: در پی درگیری‌های خونین میان ساکنان مناطق "مزده"، الشقیقه و الزنتان دولت، شورای انتقالی و مرکز صدور فتوای لیبی از همه گروه‌های درگیر خواسته‌اند که هر چه سریعتر به درگیری‌ها پایان دهند.
در این بیانیه‌ همچنین آمده است که به منظور مهار درگیری‌ها و تاکید بر خواسته دولت ستاد مشترک ارتش لیبی و وزارت کشور نیز دستوراتی را در این خصوص صادر کردند.
همچنین دولت انتقالی گشایش گذرگاه‌هایی امن برای منتقل کردن مجروحان به بیمارستان و فراهم کردن کمک‌های انسانی لازم به آسیب‌دیدگان این درگیری‌ها و نیز انجام تحقیقات جامع برای بررسی دلایل اصلی درگیری‌های اخیر لیبی شده است.
طی درگیری‌های مذکور که از عصر روز دوشنبه در اطراف منطقه الشقیقه و مزده میان قبایل "المشاشیه" و گروه‌های مسلح قبیله "قنطرار" و شهر الزنتان به وقوع پیوست تاکنون 20 تن کشته و شمار زیادی زخمی شدند.

نظر شما :