یونان در انتظار انتخابات بی برنده

۲۸ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۱ کد : ۱۹۰۲۸۵۱ سرخط اخبار
نیویورک تایمز در مطلبی به دور دوم انتخابات در یونان اشاره میکند و می نویسد: در حالی این کشور به انتخابات وارد می شود که بیم آن می رود این انتخابات برنده ای نداشته باشد.
به گزارش خبرگزاری مهر، نیویورک تایمز می نویسد: یونان امروز یکشنبه به دومین دور انتخابات پارلمانی طی دو ماه گذشته در این کشور وارد می شود و این تردید وجود دارد که هر دولتی که سر کار بیاید از حل مشکلات سیاسی و اقتصادی در این کشور که آینده آن و ثبات مالی این کشور و خود اتحادیه اروپا را تهدید می کند ناتوان خواهد بود.

در ادامه این روزنامه می نویسد: اگر ارگان حزب راست میانه یا "دموکراسی نو" پیروزی شود یونان در گفتگو با رهبران اروپایی در خصوص مفاهیم برنامه رضایت اقتصادی هفته ها یا ماهها زمان نیاز خواهد داشت.

نیویورک تایمز در ادامه آورده است: پیروزی از سوی حزب چپ "سیریزا" سبب تنش هایی خواهد شد؛ زیرا که این حزب وعده های تنش زایی را به اروپا به ویژه به آلمان داده است که چگونه در حوزه یورو بماند و یا اینکه اصلاً در این حوزه باقی بماند یا خیر.

در ادامه این مطلب آمده است: برنده انتخابات در یونان همچنین با یک نبرد دشواری در خصوص تزریق اعتماد به اقتصاد فلج این کشور مواجه خواهد بود که نیاز به ادامه تزریق سنگین پول از سوی بانک مرکزی اروپا دارد.

نویسنده این مطلب می نویسد: روز دوشنبه در حالی که یونان در صدد محک دولت جدید این کشور خواهد بود، رهبران گروه بیست یا اقتصاد های در حال رشد در مکزیک گردهم جمع خواهند شد و انتظار می رود در باره راههای ممانعت از سرایت بحران یونان به دیگر اقتصادهای بزرگتر از جمله اسپانیا و ایتالیا بحث خواهند کرد تا از تخریب یورو و کشیده شدن اقتصاد جهانی به یک رکود جدید ممانعت بعمل آورند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است، هیچ مکانیسمی برای خارج کردن یونان از یورو وجود ندارد و دو حزب پیشتاز در انتخابات و رهبران آنها هیچ هدف و برنامه ای برای خارج کردن کشور بصورت داوطلبانه از این حوزه ندارند.

 

نظر شما :