موضع آمریکا قبل از آغاز مذاکرات مسکو خصمانه است

۲۸ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۸ کد : ۱۹۰۲۸۶۷ سرخط اخبار

تلویزیون روسی راشاتودی موضع سناتورهای آمریکایی در قبال ایران را پیش از آغاز نشست مسکو ، خصمانه توصیف کرد. روز جمعه 40 سناتور آمریکایی از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه از باراک اوباما خواسته بودند تا برای گفتگو با ایران شرایطی را از جمله توقف غنی سازی و تعطیلی تاسیسات فوردو تنظیم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، راشا تودی در تفسیری در این باره اعلام کرد: در حین اینکه مسکو آماده می شود تا سومین دور مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 را برگزار کند اقدام سناتورهای آمریکایی برای فشار بر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در رابطه با برنامه هسته ای ایران خصمانه بود.

این شبکه در ادامه به نامه روز جمعه 40 سناتور آمریکایی از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه اشاره می کند که در آن از باراک اوباما خواسته بودند تا برای گفتگو با ایران شرایطی را از جمله توقف غنی سازی و تعطیلی تاسیسات فوردو تنظیم کند. این شبکه نوشتن این نامه را  در این موقعیت زمانی خصمانه و آسیب زننده به گفتگوها عنوان کرد.

این شبکه می گوید: سومین دور گفتگو بین ایران و گروه 1+5 قرار است از روز دوشنبه در مسکو آغاز می شود. در این مذاکرات قدرتهای بزرگ جهانی تلاش خواهند کرد تا تنش ها را در این رابطه کاهش داده و توافقی را بعمل آورند که از یک حمله احتمالی پیشدستانه از سوی اسرائیل علیه برنامه هسته ای ایران ممانعت بعمل آورد.

راشا تودی افزود: دور قبلی گفتگوها بدون نتیجه پایان یافت زیر ا که ایران در آن نشست بر حقوق مسلم خود در زمینه غنی سازی تاکید داشت.




نظر شما :