جوسازی اسرائیل علیه ایران در آستانه مذاکرات

انتخاب ما بمباران ایران است نه ایران هسته ای

۲۹ خرداد ۱۳۹۱ | ۰۲:۵۶ کد : ۱۹۰۲۸۸۲ سرخط اخبار

در آستانه مذاکرات مسکو، معاون نتانیاهو با هدف تلاش برای بر هم زدن جو حاکم بر مذاکرات مسکو، مدعی شد که تل آویو بین ایران هسته ای و بمباران ایران، گزینه دوم را انتخاب می‌کند.

به گزارش فارس، "موشه یعالون" معاون نخست وزیر و وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی، در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" با ادعای اینکه فعالیت های مربوط به غنی سازی اورانیوم در ایران در مدت 3 ماه گذشته سرعت گرفته و به میزان 700 کیلوگرم رسیده است، مدعی شد که تل آویو تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهد که شمشیر برنامه هسته ای ایران به گلوی اسرائیل برسد.

معاون نخست وزیر اسرائیل با اشاره به اینکه تل آویو روزانه فعالیت های مربوط به برنامه هسته ای ایران را تحت نظر دارد، گفت: ایرانی ها بر این باورند که آمریکا اقدام قاطعانه ای را در سال انتخاباتی آمریکا علیه این کشور عملی نخواهد کرد و اسرائیل را نیز از اتخاذ عمل علیه ایران باز می دارد اما اسرائیل چکوسلواکی نیست و این احتمال وجود دارد که به نقطه ای برسد که نتیجه بگیرد که هیچ کشوری حقیقتا کاری برای متوقف کردن ایران انجام نمی دهد و بنابراین باید حمله علیه ایران صورت گیرد.

در حالیکه مقامات ایران و کشورهای شرکت کننده در گروه 1+5 برای شرکت در مذاکرات مسکو و بحث پیرامون اهداف هسته ای ایران عازم روسیه شده اند، معاون نتانیاهو ضمن اعلام این ادعا که ایرانبه فعالیت های مربوط به غنی سازی اورانیوم خود سرعت بخشیده است، مدعی شد که اسرائیل هنوز به مرحله ای نرسیده است که مجبور به تصمیم گیری درباره گزینه بمباران ایران نگرفته است و جامعه بین المللی همچنان می تواند با زور و اراده علیه ایران عمل کند.

یعالون در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود افزود: اما اگر این سوال مطرح شود که اسرائیل بین ایران با بمب اتمی و بمباران ایران کدام گزینه را انتخاب می کند، جواب این سوال بمباران ایران خواهد بود.

نگرانی اسرائیل درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران در شرایطی گزارش می شود که تل آویو بین 200 تا 400 کلاهک هسته ای دارد و به عنوان تنها دارنده زرادخانه هسته ای در خاورمیانه، در مقابل امضای پیمان منع گسترس تسلیحات هسته ای "ان پی تی" مقاومت می کند و به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی به تاسیسات هسته ای خود را نمی دهد ولی با این حال ایران را تهدید کننده ثبات و امنیت منطقه و جهان می داند. 

نظر شما :