لاریجانی:1+5 در مسکو، پیچ مذاکرات با ایران را باز کند

۲۹ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۱۹ کد : ۱۹۰۲۸۹۴ سرخط اخبار
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 در مسکو خواستار استفاده منطقی‌تر 1+5 از این فرصت برای باز کردن پیچ مذاکرات شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا،علی لاریجانی شب گذشته در حاشیه اولین جشن یکپارچه دانش‌آموختگی دانشکده‌های علوم پزشکی تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی گفت: موضوع هسته‌یی ایران از سوی گروه‌های تندرو بین‌المللی پیچ پیدا کرده است و مذاکرات مسکو می‌تواند محلی برای باز کردن این پیچ باشد.

وی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران راه‌های مختلفی را پیش رو 1+5 قرار داده است و برای آنها منطقی‌تر است که از فرصت گفت‌وگو در مسکو در جهت حل مساله هسته‌یی ایران استفاده کنند.

لاریجانی افزود: اینکه 1+5 از فرصت مسکو چه بهره‌برداری می‌کند و موضوع هسته‌یی ایران منطقی حل شود ، بستگی به مذاکرات روز دوشنبه(امروز) دارد.

نماینده مردم قم ، در بخش دیگری از این گفت‌وگو آزادسازی 28 هزار تومان مازاد یارانه‌ نقدی را مرتبط با گرانی نان دانست و افزود: دولت یا باید قیمت نان را افزایش می‌داد ویا یارانه بیشتری را به نانوایی‌ها پرداخت می‌کرد اما با تصویب افزایش قیمت نان ظاهرا دولت به این جمع‌بندی رسید که یارانه بلوکه شده را آزاد کند.

وی متذکر شد: این آزادسازی نمی‌تواند به عنوان یارانه نان تلقی شود بلکه باید فکری مناسب برای متعادل شدن یارانه پرداختی نان به مردم شود.



لاریجانی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری گفت: در این جلسه نکات بسیار مهمی خطاب به نمایندگان بیان شد، تذکرات مقام معظم رهبری برای این بود که مجلس نهم با جهت‌گیری دقیقی بتواند نیازهای کشور را برطرف کند.

وی افزود: اموری مثل کار کارشناسی در کمیسیون‌ها ، دقت‌نظر در حضور مجلس، جدی‌گرفتن کار نمایندگی و داشتن زندگی سالم از نظر معیشتی همگی باید مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد.



رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رهبری همیشه تذکر داده‌اند نمایندگان از نظر سطح اقتصادی در سطوح متوسط و پایین جامعه باشند ونمایندگان مجلس نهم همگی از سطوح متوسط و پایین جامعه هستند و خوب است که این خصوصیت همیشه حفظ شود.

نظر شما :