جوسازی‌های مایکل مان در مذاکرات مسکو

۲۹ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۱:۵۳ کد : ۱۹۰۲۹۲۸ سرخط اخبار

دور نخست گفت‌وگوهای ایران و ۱+۵ در مسکو در حالی به پایان رسید که در بیرون از نشست، "مایکل مان" تلاش بی وقفه‌ای را برای جو سازی علیه ایران به کار بست.

به گزارش فارس، بر اساس جوسازیی که شب گذشته مایکل مان برای خبرنگاران غربی به منظور ایجاد فضای منفی در جهت عدم همکاری ایران به منظور موفقیت نشست ایجاد کرده بود سئوالاتی هدفمند از سوی خبرنگاران غربی مطرح شد که عامل شکست احتمالی گفت‌وگو ایران جلوه داده شد.

وی به خبرنگاران غربی در خصوص مانور روی بی‌نتیجه نشان دادن مذاکرات مسکو توصیه کرد.

سخنگوی اشتون همچنین با وجود این که کاترین اشتون در مذاکرات استانبول 2 و بغداد در خصوص احترام به حقوق ایران در استفاده از انرژی هسته‌ای بر اساس معاهده ان پی تی سخن گفته و به رسمیت شناخته بود مایکل مان مدعی شد که در معاهده ان پی تی حق غنی سازی برای اعضا قید نشده است.

این در حالی است که بر اسای بند  4 این معاهده  آمده است که هیچ یک از بند های این معاهده به نحوی تفسیر نخواهد گردید که به حقوق غیر قابل انکار هر یک از اعضای آن به منظور توسعه تحقیقات، تولید و بهره برداری از انرژی هسته‌ای جهت اهداف صلح جویانه بدون هر نوع تبعیض و منطبق با مواد 1 و 2 این معاهده، خللی وارد نماید.

 همچنین در ادامه آمده است که همه اعضاء این معاهده متعهد می گردند که تبادل هر چه وسیع تر تجهیزات، مواد دانش و اطلاعات فنی را جهت مصارف صلح جویانه انرژی هسته ای تسهیل نموده و حق شرکت در این مبادلات را دارند. اعضا ای معاهده در صورت توانایی باید انفرادی یا به اتفاق سایر اعضاء یا سازمان های بین المللی در توسعه بیشتر استفاده از انرژی هسته ای برای اهداف صلح جویانه مخصوصا در قلمرو اعضایی که فاقد سلاح هسته ای می باشند و با توجه به نیازهای مناطق در حال توسعه جهان، مشارکت نمایند.

به نظر می‌رسد مان ماموریت دارد تا خارج از مذاکرات با جو سازی، نوعی جنگ تبلیغاتی را علیه ایران هدایت کند.



نظر شما :