توطئه‌ای علیه لبنان، عراق، ایران و ترکیه

۳۰ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۹ کد : ۱۹۰۲۹۵۳ سرخط اخبار

روزنامه جمهوری اسلامی دربخشی از سرمقاله خود با عنوان «سراب احیاء طرح خاورمیانه بزرگ » آورده است:

•نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق، در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی لبنانی گفت: "قطر و عربستان که برای براندازی نظام حاکم بر سوریه تلاش می‌کنند، همان اقدامات را برای براندازی نظام حاکم بر عراق نیز انجام می‌دهند." وی افزود: "هدف سران قطر و عربستان، ساقط کردن رژیم حاکم بر عراق است، نه شخص من." نخست‌وزیر عراق افزود: "این اتهامات با هدف حمایت از اهل تسنن به دولت عراق زده نمی‌شود، بلکه دارای پس زمینه سیاسی است و من همواره به اهل تسنن امتیازات بیشتری داده‌ام و بر شیعیان بیشتر سخت گیری کرده‌ام."

•در اظهارات جدید نوری المالکی، نکات قابل تأملی وجود دارد از جمله اینکه: "عربستان و قطر از بهار عربی در عراق سخن می‌گویند و پول زیادی برای این امر هزینه می‌کنند، نشست‌های زیادی برگزار و تحرکات زیادی انجام می‌دهند و ساعت‌ها وقت می‌گذارند که بگویند عراق دارای یک رژیم طایفه‌ایست و آنها از طایفه ضعیف‌تر حمایت می‌کنند. اما من این سؤال را مطرح می‌کنم که کدام طیف از طیف‌های جامعه عراق از سهیم بودن در حکومت این کشور محروم شده است؟ شما بهتر است به پرونده‌های ملت‌های خود نگاهی بیاندازید و به این سؤال پاسخ بدهید که آیا اقشار مختلف در کشورهای شما از همان سطح امتیازهائی که به ملت عراق داده شده برخوردارند یا خیر؟"

•...توطئه‌ای بسیار سنگین درحال اجراست. خط این توطئه که از دمشق آغاز شده، بغداد و قاهره را نیز در برمی گیرد و در آینده شامل سایر نقاط مهم خاورمیانه نیز خواهد شد. مقابله با جبهه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس، محور اصلی این توطئه است. به عبارت روشن تر، توطئه‌ای که اکنون در سوریه به اجرا گذاشته شده، برخورد با ایران و حزب‌الله لبنان را نیز در بر دارد کما اینکه توطئه گران برای دولت عراق نیز خواب‌هائی دیده‌اند.

•رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه که با توطئه علیه سوریه و عراق همراهی می‌کند، هر چند ظاهراً درصدد نوعی هماهنگی با همفکران اخوانی خود برآمده و به وعده‌های ناتو و آمریکا نیز دل خوش کرده ولی از نقشه‌های بعدی آمریکا و صهیونیست‌ها غافل است. آنها برای ترکیه در مرحله بعد - البته اگر این مرحله را بتوانند آنطور که می‌خواهند به پیش ببرند - نقشه خطرناکی دارند. اردوغان اگر هرچه سریع‌تر از راهی که در پیش گرفته برنگردد، سرنوشتی خطرناک‌تر از مهره‌های آمریکا در جهان عرب در ا نتظارش خواهد بود به ویژه آنکه هم اکنون مردم ترکیه به مواضع بشدت غرب‌گرایانه وی اعتراض دارند.
•اما آنچه در این میان، غیرقابل اجتناب است، ادامه انقلاب‌های مردمی در منطقه خاورمیانه می‌باشد. احیاء طرح خاورمیانه بزرگ قطعاً سرابی بیش نیست، زیرا بیداری ملت‌های منطقه بهیچوجه اجازه توقف حرکت عظیمی که شروع شده است را نخواهد داد. چه در مصر و چه در هر نقطه دیگر خاورمیانه هر توطئه‌ای اجرا شود، در نهایت با شکست مواجه خواهد شد. آینده منطقه بی‌تردید دردست ملت‌ها خواهد بود. زیرا حرکت بیداری اسلامی که از انقلاب اسلامی ایران و آرمان‌های مطرح شده توسط امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه سرچشمه گرفته توقف ناپذیر است و سرنوشت منطقه را تغییر خواهد داد. این تغییر و تحول، موجب پیدایش خاورمیانه جدیدی خواهد شد که قدرت‌های سلطه گر در آن جائی نخواهند داشت. هر چند موانع زیادی بر سر این راه وجود دارد، اما رسیدن به این هدف امکان پذیر است.

نظر شما :