رئیس جمهوری وارد بولیوی شد

۳۱ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۸ کد : ۱۹۰۳۰۱۳ سرخط اخبار

رئیس جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش وارد فرودگاه بین‌المللی لاپاز شد و در بدو ورود مورد استقبال رسمی اوو مورالس همتای بولیویایی خود قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،دکتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر (سه‌شنبه) به وقت محلی در نخستین مرحله از سفر به سه کشور آمریکای لاتین و در صدر هیئتی عالی‌رتبه وارد لاپاز پایتخت بولیوی شد و در فرودگاه بین‌المللی این شهر از سوی رئیس جمهور بولیوی به طور رسمی مورد استقبال قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور کشورمان که به طور زنده از تلویزیون بولیوی نیز پخش می‌شد، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و بولیوی، روسای جمهور مقامات عالی‌رتبه دو کشور را به یکدیگر معرفی کردند.

ملاقات خصوصی دکتر احمدی‌نژاد و مورالس و بحث و تبادل نظر پیرامون سطح روابط و گسترش مناسبات همه‌جانبه میان جمهوری اسلامی ایران و بولیوی و نیز انجام مذاکرات مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور از دیگر برنامه‌های رییس جمهور در سفر به بولیوی خواهد بود که  در کاخ ریاست جمهوری این کشور انجام خواهد شد.

رئیس  جمهور پس از دیدار و گفتگو با مورالس، با سفر به برزیل در اجلاس محیط زیست و توسعه "ریو + 20" شرکت و سخنرانی کرده و سپس به ونزوئلا خواهد رفت تا با رئیس جمهور این کشور نیز دیدار و گفتگو کند.



نظر شما :