موسس ویکی‌لیکس به سفارت اکوادور در لندن پناه برد

۳۱ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۲ کد : ۱۹۰۳۰۱۵ سرخط اخبار

در حالیکه برخی از رسانه‌های خبری از تلاش موسس سایت ویکی لیکس برای پناهندگی در اکوادور خبر دادند، وزیر امور خارجه اکوادور گفت که جولیان آسانژ به سفارت این کشور در لندن پناه برده و خواهان پناهندگی سیاسی از این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، "ریکاردو پاتینو" وزیر خارجه اکوادور اعلام کرد که کشورش در حال بررسی این درخواست است.

این اقدام آسانژ کمتر از یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که دیوان عالی انگلیس درخواست وکلای موسس ویکی لیکس برای به جریان انداختن دوباره پرونده استرداد وی به سوئد را رد کرد اما گفت که آسانژ تا دو هفته دیگر به سوئد مسترد نخواهد شد.

دادستانی سوئد از مدت‌ها پیش خواهان آن بوده که انگلیس، جولیان آسانژ را در ارتباط با شکایتی در مورد تجاوز و تعرض جنسی در اختیار آن کشور قرار دهد. آسانژ همواره اتهامات وارده به خود را رد کرده و طرح این ادعاها را به انگیزه‌های سیاسی ربط داده است.

دیوان عالی انگلیس، عالی‌ترین مرجع قضایی این کشور اواخر ماه مه رای به استرداد جولیان آسانژ به سوئد داد. هواداران آسانژ نگران هستند که پس از استرداد او به سوئد، این کشور موسس ویکی‌لیکس را در اختیار آمریکا قرار دهد.



نظر شما :