مناف طلاس به دمشق بازگشت؟

۳۰ تیر ۱۳۹۱ | ۱۶:۳۶ کد : ۱۹۰۴۳۹۴ سرخط اخبار

منابع خبری تاکید کردند که فرمانده تیپ ۱۰۵ گارد ریاست جمهوری سوریه که به فرانسه رفته بود و مخالفان آن را ضربه‌ای بر دولت سوریه اعلام کرده بودند، به دمشق بازگشته است.

به گزارش فارس، منابع سوری اعلام کردند که سرتیپ مناف مصطفی طلاس یکی از فرماندهان گارد ریاست جمهوری سوریه و فرزند وزیر دفاع سابق این کشور که حدود یک ماه گذشته سوریه را ترک کرد و به ترکیه و فرانسه رفت، به دمشق بازگشته است.

پس از ترک مناف، منابع خبری در خصوص اینکه چرا او اعلام جدایی از دمشق نکرده است و هنوز علیه سوریه موضع‌گیری نکرده است، تحلیل‌ها و گزارش‌های فراوانی نوشتند اما اکنون اخبار رسیده حاکی است که وی به سوریه بازگشته است.

این منابع به سیریا‌استپس اعلام کردند که سرتیپ مناف به دمشق بازگشته است و ابهام در خصوص سفرش به ترکیه و فرانسه را پایان داد.

این منبع خبری همچنین نوشت که یک مقام بلندپایه به شبکه ای‌ان‌بی (anb) تاکید کرده بود که طلاس بعد از آنکه به یاد آورده است که سوگند ارتش «وطن، شرف و اخلاص» است، به کشورش باز می‌گردد.

این منابع تاکید کردند که وی به همراه پدرس مصطفی طلاس که برای درمان به فرانسه رفته بود به کشورش باز می‌گردد.

مناف طلاس با اینکه در شرایط دشواری سوریه را ترک کرده بود، اما علیه دمشق موضعگیری نکرد و سخنی نگفت هر چند که رفتن او از سوریه، انتقاد شدید رسانه‌ها سوریه را به دنبال داشت و نوشتند که او میراث یک عمر وفاداری و خدمت پدرش به ارتش و مردم سوریه را بر باد داد.

اما مصطفی طلاس پدر مناف،‌ وزیر دفاع سابق سوریه که برای درمان قلب بیمار خود تعویض باتری آن به فرانسه رفته بود، در گفت‌وگویی با شبکه فرانس2 تاکید کرده بود که بشار اسد مانند فرزند اوست و ارتش سوریه، ارتشی نیست که با جدایی پسر او از هم بپاشد.




نظر شما :