کمک اطلاعاتی انگلیس به مخالفان سوریه

۲۹ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۳ کد : ۱۹۰۵۶۷۷ سرخط اخبار

هفته نامه ساندی تایمز گزارش داد: سرویس اطلاعات انگلیس به مخالفان سوریه کمک می کند تا دست به انجام حمله علیه نیروهای بشار اسد بزنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ساندی تایمز به نقل از یکی از مقامات مخالفان سوریه گزارش داد: سرویس اطلاعات انگلیس به مخالفان سوریه کمک می کند تا دست به انجام حملات موفقیت آمیز علیه نیروهای بشار اسد بزنند.

این گزارش اولین نشانه از نقش سرویس اطلاعاتی انگلیس در شورش ها ضد رژیم اسد است.

ساندی تایمز به نقل از مقام مذکور نوشت: کمک اطلاعاتی انگلیس از پایگاه های نظامی این کشور و از طریق ترکیه به سربازان ارتش آزاد سوریه منتقل می شود.

این مقام به ساندی تایمز گفت: سرویس اطلاعاتی انگلیس از قبرس، شرایط سوریه را رصد می کند و اطلاعات به دست آمده را به ترک ها و آمریکایی ها می دهد و سربازان ارتش آزاد سوریه آنها را از ترک ها دریافت می کنند.

به گفته این مقام، ارزشمند ترین اطلاعاتی که تا به حال در اختیار مخالفان سوری قرار گرفته، در مورد تحرک سربازان وفادار به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به سمت حلب بوده است که توسط مخالفان کنترل شد.

وی افزود: انگلیسی ها ارتباطات ارتش سوریه را رصد کردند و اطلاعات مربوط به حمله نیروهای دولتی به حلب را در اختیار ما گذاشتند.

این مقام ادامه داد: ما با موفقیت به سربازان دولتی در "ادلب" و "سراقب" حمله کردیم.

در این گزارش آمده است: در اوایل ماه اوت به سربازان ارتش آزاد سوریه اطلاع داده شد دو ستون از سربازان دولتی در حال حرکت به سمت حلب هستند. یکی از این ستون ها از دمشق و دیگری از لاذقیه به سمت حلب می آمدند.

مقام مذکور گفت: ما در دره نزدیک به سراقیب به سربازان و یک ستون شامل بیش از 40 تانک حمله کردیم. ما آنها را از حرکت متوقف کردیم و با آر پی جی و نارنجک تانک های آنها را از کار انداختیم.

انگلیس دارای دو پایگاه نظامی مستقل در قبرس است.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :