نمایش تصاویر ماهواره ای جدید پارچین به وسیله آژانس

۱۶ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۶ کد : ۱۹۰۶۴۶۲ سرخط اخبار

 

هر چه به زمان نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی آنرژی اتمی در اوخر شهریور نزدیک می شویم ، فشارها به ایران و برنامه هسته ای این کشور افزایش می باید ، تا اعضا بتوانند در بیانیه پایانی متقاعد شوند تا از عبارات الزام آورتری علیه ایران در باره برنامه هسته ایش استفاده کنند . 

به گزارش «تابناک » ، در تازه ترین مورد از این فشار ها ، آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه با نمایش تصاویری ماهواره ای از مجتمع نظامی پارچین به دیپلماتها، ایران را به پاکسازی هسته ای این مجتمع متهم کرد.
 
به گزارش «بی بی سی»و به نقل از دیپلماتهای غربی این تصاویر که در یک نشست غیر علنی نمایندگان کشورهای عضو آژانس به نمایش گذاشته شد، ظاهرا ً از تلاشی هدفمند طی ماه های اخیر برای پاکسازی این مجتمع از آثار آزمایش های احتمالی مربوط به برنامه هسته ای ایران خبر می دهند.
 ایران میگوید مجتمع پارچین صرفا ً یک محوطه نظامی متعارف است که ایران مکلف نیست بازرسان آژانس را به آن راه دهد. مساله ای که کارشناسان غربی هم بر آن تاکید می کنند.

در واکنش به نمایش این تصاور ماهواره ای، علی اصغر سلطانیه، سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت: "فعالیتهایی که ادعا می شود در حریم این نقاط (توسط آژانس) شناسایی شده اند" هیچ ارتباطی با تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی ندارند.

آقای سلطانیه افزود: " استناد صرف به یک سری تصاویر از بالا یا تصاویر ماهواره ای، برای فعالیت حرفه ای آژانس روش قابل قبولی نیست."

اجلاس بعدی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است بین دهم تا چهاردهم سپتامبر (یعنی چهار روز دیگر) در وین، پایتخت اتریش برگزار شود.

کلید واژه ها: بین المللی بین المللی انرژی اتمی آژانس بین المللی انرژی مجتمع انرژی


نظر شما :