از حمله پیشدستانه خبری نیست

۲۷ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۶ کد : ۱۹۰۶۹۱۸ سرخط اخبار

آرمان: فرمانده کل سپاه از ساخت فیلم موهنی که در آن به پیامبر اسلام(ص) توهین شده ابراز تاسف کرد و گفت: این اقدام نفرت آور صهیونیستی ـ آمریکایی در ساخت فیلم ضداسلامی و توهین به پیامبر(ص) مایه تاسف است و آن را محکوم می کنیم. به گزارش ایسنا، سردار محمدعلی جعفری در نشست خبری صبح دیروز خود با اصحاب رسانه با اشاره به سالروز 26شهریور افزود: امروز سپاه برای ابعاد مختلف دفاع سخت، در اوج قدرت قرار دارد و در طول 27سال آمادگی های بسیار خوبی ایجاد شده است و با مجهزترین و پیشرفته ترین سلاح ها و امکانات به انجام وظایف خود می پردازد؛ البته با توجه به مباحث نرم افزاری که تجربه کرده ایم و همین طور از جریانات اطراف منطقه شاهدیم که امروز سپاه در اوج آمادگی برای مقابله با تهدیدات قرار دارد.

اسرائیل نمی تواند آمریکا را برای حمله به ایران همراه کند

سردار جعفری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به شدت از آینده نگرانی دارد و تلاش می کند آمریکا را برای اقدام نظامی علیه ایران همراه کند، خاطرنشان کرد: برآورد ما این است که رژیم صهیو نیستی در این کار موفق نمی شود و عاقبت این امر نیز کاملا مشخص است. آمریکا آسیب پذیری بالایی دارد و نیروگاه و پایگاه های آن در تیررس توان موشکی سپاه است. فرمانده کل سپاه افزود: با توجه به حمایت هایی که مسلمانان جهان از انقلاب اسلامی دارند، این امر موجب بازدارندگی آنهاست و مجوز اقدام نظامی علیه ایران برای آنان صادر نمی شود.

خشم مسلمانان مجوزی برای کشتن دیپلمات های آمریکایی نیست

جعفری در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فرانسه مبنی بر اینکه آیا خشم مسلمانان نسبت به اهانت به پیامبر اسلام، مجوزی برای کشتن دیپلمات های آمریکا در لیبی می شود؟، گفت: قطعا این مساله مجوزی برای کشتن نیست و درست هم نیست اما به هر حال احساسات مسلمانان جریحه دار شده است و تنها کاری که می توانستند انجام دهند این بود که اعتراضات خود را به سفارتخانه ها ببرند. در این اعتراض ها خشونت هایی نیز اتفاق افتاده است اما مساله اینجاست که در هیچ کجا کسی سراغ ندارد که یک مسلمان به دین مسیح یا حضرت مسیح یا دین یهود توهین کرده باشد.

ایران حمله پیش دستانه نمی کند

فرمانده کل سپاه در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه المنار درباره اینکه با توجه به تهدیدات اسرائیل علیه ایران، آیا امکان تهاجم نظامی پیش دستانه از سوی ایران وجود دارد یا نه؟، تاکید کرد: پاسخ پرسش شما منفی است.

تعدادی از نیروهای قدس سپاه در سوریه حضور دارند

وی در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی خود از حضور نیروهای سپاه در سوریه نیز گفت: همه می دانند که سپاه واحدی به نام نهضت های اسلامی داشته و دارد که با هدف کمک به مستضعفین و صدور انقلاب اسلامی تشکیل شده است و در این راستا حرکت می کند. از زمانی که نیروی قدس تشکیل شده، این نیرو با هدف حمایت از ملت های مظلوم و بویژه مسلمان بوده است. تعدادی از نیروهای قدس نیز در سوریه حضور دارند اما این به منزله حضور نظامی ما در این کشور نیست.

به سوریه کمک فکری و اقتصادی می کنیم، نه کمک نظامی

فرمانده کل سپاه افزود: اگر میان حضور کشورهای عربی و غیرعربی مقایسه کنیم، خواهیم دید که ایران چنین حضوری در سوریه ندارد. ما کمک های فکری و مشاوره ای به سوریه به عنوان حلقه مقاومت که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشتند، داریم و ایران به این مساله و کمک به آن افتخار می کند. سپاه هرگونه مساعدت فکری و حتی حمایت اقتصادی انجام می دهد اما حضور نظامی ندارد و این در حالی است که برخی از کشورها از حمایت ترور در این کشور ابایی ندارند. البته ما این مساله را به شدت محکوم می کنیم و آن را قبول نداریم. سردار جعفری در برابر پرسش دیگری درباره اینکه با توجه به وجود موافقتنامه امنیتی میان ایران و سوریه، آیا در صورت حمله نظامی به سوریه، ایران از این کشور حمایت نظامی خواهد کرد؟ پاسخ داد: این مساله بستگی به شرایط دارد. اینکه الان به طور قطع بگویم که چنانچه به سوریه حمله نظامی شود ایران نیز حمایت نظامی می کند، مشخص نیست و کاملا به شرایط بستگی دارد

پهپاد شاهد129 در حال تولید است

فرمانده کل سپاه در پاسخ به پرسش دیگری درباره هواپیماهای بدون سرنشین اظهار کرد: در زمینه پهپادها نیز پیشرفت های خوبی حاصل شده است. پروژه هواپیمای بدون سرنشین شاهد129 با قابلیت مداوم پروازی 24ساعته و قابلیت شناسایی و ماموریت رزمی به نتیجه رسیده است و در خط تولید است و همچنین می تواند در صورت نیاز، عملیات انجام دهد و موشک خاصی را که بر روی آن نصب می شود شلیک کند.

نیازی نیست برای انتخابات92 کار امنیتی خاصی انجام دهیم

سردار جعفری در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده تاکید کرد که سپاه برای این انتخابات تهدیدی احساس نمی کند و بر همین اساس نیازی نمی بیند که کار امنیتی خاصی انجام دهد. وی تاکید کرد: بر همین اساس، ما احساس تهدید در بعد سیاسی و داخلی نداریم که بخواهیم برای انتخابات آتی کاری بکنیم. مردم ما کاملا هوشیار هستند و خدمتگزاران واقعی را به خوبی تشخیص می دهند. البته ممکن است سپاه روشنگری کند اما به نظر می رسد که با توجه به هوشیاری مردم حتی نیازی به چنین کاری نباشد.

اگر اصلاح طلبان تندروی نمی کنند، در انتخابات حاضر شوند

فرمانده کل سپاه درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات نیز گفت: اصلاح طلبان سطوح مختلفی دارند؛ برخی از آنها تندرو هستند که البته می بینیم اصلاح طلبان اخیرا نسبت به تندروی های این گروه ابراز ناراحتی و پشیمانی کرده اند که اصلاح طلبان در این صورت و البته اگر دست از تندروی بکشند، می توانند مثل سایرین در انتخابات حاضر شوند.

جلوی اسرائیل را نگیرند، در تعهدات هسته ای تجدیدنظر می کنیم

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار AP درباره حمله احتمالی اسرائیل به ایران گفت: رژیم صهیونیستی موجودیت و هستی خود را در مخاطره می بیند و طبیعی است که تلاش کند با توجه به ماهیت جنایت آمیز و اهل کشتار و قتل بودنش مشکلات خود را با اقدام نظامی و تهدید حل کند اما بعید می دانیم که رژیم صهیونیستی بدون اجازه آمریکا دست به چنین اقدامی بزند، چراکه می داند در این صورت نتیجه ای عایدش نمی شود. فرمانده کل سپاه تاکید کرد: توان هسته ای ایران از نظر امنیتی در حد قابل قبولی است و چنین اقداماتی نمی تواند ضربه چندانی به آن بزند. در صورتی که سازمان های بین المللی نتوانند جلوی چنین اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی را بگیرند، ایران نیز در تعهدات خود در این زمینه تجدیدنظر می کند و شرایط تغییر خواهد کرد. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فایننشال تایمز نیز که راجع به حمله اسرائیل پرسیده بود، اظهار کرد: پاسخ ما به اسرائیل روشن است. در صورت اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران چیزی از اسرائیل باقی نمی ماند با توجه به وسعت این کشور و آسیب پذیری هایی که دارند و با توجه به حجم انبوه موشک های ما بعید می دانم در اسرائیل جایی سالم بماند.

پاسخ ما به حملات، با حجم انبوه موشک همراه خواهد بود

جعفری درباره پاسخ ایران به حملات محدود نیز گفت: با توجه به توانمندی های ما اثرات حملات محدود به ایران کم است و در عین حال با توجه به پاسخگویی ما که با حجم انبوه موشک خواهد بود سپر دفاعی کشورهای حمله کننده که در برابر حملات موشکی محدود برنامه ریزی شده است کارایی خود را از دست خواهد داد. وی درباره امنیت تنگه هرمز در صورت اقدام نظامی علیه ایران نیز اظهار کرد: در صورتی که جنگی در خلیج فارس رخ دهد که یک طرف آن آمریکا و غرب باشد، طبیعی است که امنیت تنگه هرمز دچار مشکل می شود و این گذرگاه انرژی دچار خدشه خواهد شد.

به پیدا کردن برهم زنندگان امنیت بازار ارز کمک می کنیم

سردار جعفری در بخش دیگری از صحبت های خود، درباره بازار ارز اظهار کرد: سپاه به درخواست رئیس جمهور محترم، به پیدا کردن عوامل پشت پرده برهم زدن امنیت بازار ارز کمک می کند و در این زمینه کارهای اطلاعاتی انجام می دهد. وی افزود: اینکه گفته می شود برخی از ارگان ها در این نوسانات دست داشته اند درست نیست، چراکه توان اصلی کشور آنقدر هست که ارگان هایی با توان محدود نتوانند چنین کاری بکنند.


نظر شما :