وخامت حال ملک عبدالله

۳۰ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۸ کد : ۱۹۰۷۰۵۵ سرخط اخبار

یک مجله فلسطینی حال شاه عربستان را وخیم خواند و نوشت که شاهزاده های سعودی خود را برای جنگ قدرت در خاندان حاکم که ممکن است تا حذف فیزیکی رقبا پیش برود، آماده کرده اند.

به گزارش فارس، هفته نامه فلسطینی «المنار» به نقل از منابع دیپلماتیک در خلیج فارس نوشت که در پی وخامت حال ملک «عبدالله بن عبدالعزیز» شاه عربستان سعودی، انتظار و نگرانی در میان خاندان سعودی افزایش یافته است.

این منابع تاکید کردند که برخی از امرای سعودی در نشست های ویژه خود از موضوع حال وخیم ملک عبدالله سخن می گویند و بر اساس اسناد پزشکی بیمارستانی که ملک عبدالله در آن عمل جراحی شده است، هر لحظه انتظار مرگ وی را دارند.

این موضوع در تحرک ها و ترددهای شاهزاده «سلمان بن عبد العزیز» ولی عهد سعودی نیز خود را نشان می دهد و او به صورت منظم میان موسسات رسمی سعودی در تردد است و یا سعی می کند حمایت امرای خاندان حاکم را به نفع خود به دست آورد تا بتواند بر کرسی قدرت در این کشور تکیه زند.

یک منبع دیپلماتیک به نقل از یکی از امرای جوان سعودی گفت که در صورتی که پیش بینی پزشکان درست از آب درآید و ملک عبدالله  از دنیا برود، درگیری های داخلی در میان جناح های مختلف خاندان حاکم سعودی ایجاد می شود، این در حالی است که گفته می شود برخی از امرای نسل دوم خاندان سعودی از هم اکنون خود را برای این درگیری ها که شکل های مختلف به خود خواهد گرفت، آماده کرده اند، این درگیری ها حتی می تواند به عملیات قتل و انفجار برای از بین بردن رقبا منجر شود.

این در حالی است که اخبار رسیده از ریاض تاکید می کند که «سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان سعودی نیز اوضاع وخیمی دارد و خاندان سعودی گزارش های بدی درباره اوضاع سلامتی وی دریافت کرده اند.


نظر شما :