تکذیب شایعه جدید درباره خانواده اسد

۳۰ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۱:۴۵ کد : ۱۹۰۷۰۶۰ سرخط اخبار

تلفات سنگین گروههای مسلح در حلب، کشف سلاحهای اسرائیلی، انهدام پنج اتوبوس حامل افراد مسلح و سلاح و هفت خودرو مجهز به تیربار و فرار دسته جمعی تروریستها از دمشق از آخرین خبرهای مربوط به سوریه است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلویزیون سوریه، عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی منطقه الحجرالاسود ادامه دارد، نیروهای ارتش توانستند 11 شهروند ربوده شده را از چنگال گروههای مسلح آزاد کنند.

همچنین دهها تروریست در حومه دمشق، حلب، حمص، حماه و درعا در عملیات ارتش سوریه کشته و زخمی و شماری هم دستگیر شدند.

نیروهای ارتش همچنین گروههایی از مزدوران را در حلب به همراه تجهیزات نظامی آنها متلاشی و سلاحهای اسرائیلی آنها را ضبط کردند.

همچنین پنج دستگاه خودروی حامل تروریستها و مقادیری سلاح و هفت دستگاه خودرو مجهز به تیربار و دو انبار سلاح متعلق به تروریستها در عملیات نیروهای ارتش در مناطق مختلف منهدم شد.

تکذیب یک شایعه درباره خانواده اسد

منابع سوری شایعه برخی رسانه ها مبنی بر جدایی بشری اسد خواهر رئیس جمهوری سوریه از نظام این کشور را بی پایه و اساس دانستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط، منابع سوری تاکید کردند این شایعه در چارچوب جنگ روانی علیه سوریها قرار دارد که پیشتر در جریان انفجار دفتر سازمان امنیت ملی سوریه مدعی زخمی شدن ماهر الاسد برادر رئیس جمهوری سوریه شده بودند.

اذعان گروههای مسلح به شکست در دمشق

سخنگوی مهمترین گروه مسلح مورد حمایت محور ضد سوری در سوریه به عقب نشینی نیروهای تحت فرمان خود از دمشق اعتراف کرد.

فردی به نام ابوقتاده که سخنگوی گروه موسوم به ارتش آزاد خوانده می شود، در گفتگو با رادیو "سوا" آمریکا گفته است : ارتش آزاد تصمیم به عقب نشینی از مناطق جنوبی دمشق پس از پنج روز درگیری خونین گرفته است.

ابو قتاده به شکست گروههای مسلح در برابر ارتش سوریه اذعان کرده و البته برای توجیه عقب نشینی افراد مسلح ادعا کرده است ارتش سوریه مناطق مسکونی را با انواع توپ و موشک و بالگرد و جنگنده هدف قرار داده است به طوری که بمباران به مدت پنج روز ادامه داشته است.

سخنگوی این گروه مسلح در توجیه شکست مزدوران خود در دمشق مدعی شده است ما به خاطر حفظ شهر تصمیم به عقب نشینی گرفتیم.    

خبر دیگر اینکه تلویزیون سوریه از سقوط یک بالگرد در حومه دمشق خبر داد. گروههای مسلح مدعی شده اند این بالگرد را سرنگون کرده اند.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :