ترفند آمریکا برای دلبری از پاکستانی ها

۳۱ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۳:۰۶ کد : ۱۹۰۷۰۶۶ سرخط اخبار

سفارت آمریکا در پاکستان با پرداخت هزینه هنگفت برای پخش یک ویدیوی تبلیغاتی در رسانه های پاکستان، سعی دارد بین دولت آمریکا و فیلم موهن به پیامبر اسلام فاصله ایجاد کرده و خشم مسلمانان را کاهش دهد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از اسلام آباد، در این ویدیو که با پرداخت هزینه هنگفتی از روز پنجشنبه در هفت شبکه تلویزیونی پاکستان پخش خود را آغاز کرده است، بخش هایی از سخنان ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری و ˈهیلاری کلینتونˈ وزیر امور خارجه آمریکا که در آن این ویدیو را محکوم کرده اند، گنجانده شده است.

مدت زمان این ویدیو 30 ثانیه است و با زیرنویس زبان اردو تنها در پاکستان پخش می شود.

کلینتون در این ویدیو می گوید: ما به شدت محتوا و پیام این ویدیو را محکوم می کنیم.

ˈویکتوریا نولاندˈ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که برای ساخت و پخش این ویدیوی تبلیغاتی که توسط سفارت این کشور در پاکستان ساخته شده است، 70 هزار دلار هزینه شده است و در هفت شبکه تلویزیونی پاکستان پخش می شود.

نولاند در ادامه گفت که دلیل سفارت برای پخش این ویدیو این بوده است که به پیام اوباما و کلینتون به اندازه کافی توسط گزارش های معمول خبری رسانه های پاکستانی پرداخته نشده است.

نولاند در این باره گفت: از آنجایی که می دانید، پس از انتشار ویدیوی ضد اسلامی، نگرانی هایی در بسیاری از نهادهای سیاسی، خصوصا در پاکستان به وجود آمد که احساس می شد بیانگر نظرات و عقاید دولت آمریکا است. بنابر این برای رساندن پیام به 90 میلیون پاکستانی تحت پوشش این شبکه ها، تصمیم گرفته شد که این بهترین راه انجام آن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفت که سفارت این کشور در پاکستان آدرس اینترنتی ویدیویی در تارنمای اشتراک فیلم ˈیوتوبˈ را فرستاده است که به نظر مردم عادی این کشور در مورد فیلم موهن به پیامبر اسلام پرداخته است.

پس از انتشار این ویدیوی ضد اسلامی و موهن به پیامبر اسلام در بسیاری از کشور های اسلامی سراسر جهان، تظاهرات و خشونت هایی رخ داد که در اثر آن در هفت کشور 30 تن از جمله دو نفر در پاکستان کشته شدند.

به دنبال اکران فیلم صهیونیستی موهن به پیامبر اسلام (ص) در آمریکا، مردم مسلمان در کشورهای مختلف با برگزاری تظاهرات و حمله به سفارتخانه و هیات های دیپلماتیک آمریکا، خشم و انزجار خود را از پخش این فیلم نشان دادند.

 


( ۲ )

نظر شما :