احمدی نژاد در راه نیویورک

۳۱ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۳:۱۱ کد : ۱۹۰۷۰۶۸ سرخط اخبار

رییس جمهور کشورمان فردا (شنبه) تهران را به مقصد نیویورک ترک خواهد کرد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس جمهور جهت شرکت در شصت و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سخنرانی در این مجمع به عنوان رییس جمهور اسلامی ایران و همچنین رییس دوره ای جنبش غیر متعهدها به نیویورک سفر می کند.


رییس جمهور که در راس هیاتی بلند پایه به آمریکا سفر خواهد کرد، علاوه بر سخنرانی در مجمع سازمان ملل متحد با برخی مقامات شرکت کننده در این مجمع و همچنین دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفت وگو می کند.


احمدی نژاد به مانند سال های گذشته در این سفر یک هفته ای خود با تعدادی از رسانه های معتبر بین المللی گفت وگو خواهد کرد و به سوالات آنها پاسخ و به تببین دیدگاه های جمهوری اسلامی در مورد تحولات بین الملل خواهد پرداخت.


وی همچنین با گروه های مختلف آمریکایی از جمله تعدادی از اساتید و دانشجویان آمریکایی، تعدادی از گروه های مذهبی آمریکایی و ... دیدار گفتگو خواهد کرد.


احمدی نژاد همچنین با عنوان رییس اجلاس دوره ی نم نیز دیدارهای در این ارتباط خواهد داشت.


وی روز چهارشنبه در حاشیه ی جلسه ی هیات دولت در مورد این سفر و ویژگی های آن در جمع خبرنگاران گفت: در جریان سفر به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد چند کار ویژه در دستور کار است که البته در فرودگاه مهرآباد در هنگام ترک تهران جزییات بیشتر آن را اعلام می کنم.


وی با اشاره به سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: در این سخنرانی به بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل جهانی و مشکلاتی که اکنون در عرصه جهانی شاهد آن هستیم می پردازم و راه حل های برون رفت از آن را ارائه خواهیم کرد.


رییس جمهور با بیان این که امسال سال آخر است که به عنوان رییس جمهور در این مجمع شرکت می کنیم، افزود : از حضور چندساله مان در این مجمع جمع بندی خواهیم داشت و همانطور که گفتم برای برون رفت از مشکلات کنونی جهان راه حل هایی را ارائه خواهیم داد.


وی همچنین به انجام ملاقات های دو جانبه با مقامات شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همچنین دبیرکل سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: در این ملاقات ها سیاست های عمومی جمهوری اسلامی ایران را دنبال می کنیم و بر گسترش روابط دو جانبه با کشورها تاکید خواهیم کرد.


احمدی نژاد همچنین اظهارداشت: ملاقات ها و نشست های خاصی را به عنوان رییس جنبش نم خواهیم داشت که این ملاقات ها در زمینه ارتقاء و تغییر ساختارهای جنبش خواهد بود و راجع به برخی از معضلات در برخی از مناطق بحث و گفت وگو خواهیم کرد و امیدواریم که توافق اولیه برای ایجاد ساختارهای لازم برای جنبش عدم تعهد را داشته باشیم.


مرد اول دولت همچنین گفت وگو با رسانه ها ، ملاقات با ایرانیان خارج از کشور و همچنین دیدار و گفت وگویی با گروه های گوناگون آمریکا را از دیگر برنامه های این سفر عنوان کرد و گفت: در این ارتباط جلساتی به صورت بحث و گفت وگو برگزار می شود و به برخی از سوالات جواب داده می شود و بخشی نیز به صورت سخنرانی برگزار خواهد شد.


وی افزود: برنامه مفصلی برای سفر تعیین شده است و امیدواریم که وظیفه ای که بر دوش مان است را به خوبی انجام دهیم.
 


نظر شما :