بحران در لیبی ادامه دارد

۲۸ مهر ۱۳۹۱ | ۱۴:۲۰ کد : ۱۹۰۸۱۳۸ سرخط اخبار

14 کشته و بیش از 100 زخمی در درگیری های شهر بنی ولید و آغاز ماموریت رسمی نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در لیبی از آخرین اخبار این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شاهدان عینی در شهر بنی ولید لیبی اعلام کردند که درگیری در این شهر تاکنون سه کشته و دهها زخمی بر جا گذاشته است.

این در حالی است که نیروهای ارتش لیبی که از چند هفته پیش تاکنون بنی ولید را تحت محاصره خود قرار داده اند چندین کیلومتر تا نزدیکی شهر پیشروی کرده اند.

محاصره این شهر با هدف بازداشت عاملان قتل "عمران شعبان" جوان 22 ساله ای که بر اثر بازداشت و شکنجه از سوی شبه نظامیان طرفدار قذافی در شهر بنی ولید کشته شده بود صورت گرفته است.

شایان ذکر است در درگیری های چهارشنبه گذشته نیروهای دولتی با شبه نظامیان طرفدار قذافی در بنی ولید دست کم 11 نفر کشته و بیش از 90 دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر "طارق متری" نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در لیبی حین برعهده گرفتن ماموریت خود در این کشور اظهار داشت : امیدوارم شاهد تغییرات تاریخی در لیبی باشم.

وی پایبندی خود را به کمک به ایجاد تغییرات جدید در لیبی و همبستگی با مردم این کشور در راستای برقراری دموکراسی در لیبی اعلام کرد.

طارق متری وزیر سابق دولت لبنان 12 سپتامبر جانشین "ایان مارتین" انگلیسی شد. مارتین از ماه آوریل 2011 ریاست هیئت سازمان ملل متحد در لیبی را برعهده گرفته بود که وظیفه آن نظارت بر مرحله انتقالی در این کشور و بازنگری در قانون اساسی آن و نیز نظارت بر فرآیند آشتی ملی و بازسازی زیرساخت های این کشور بود.


نظر شما :