رایزنی‌های الابراهیمی در دمشق برای اجرای آتش‌بس

۲۹ مهر ۱۳۹۱ | ۰۶:۱۰ کد : ۱۹۰۸۱۶۹ سرخط اخبار

اخضر الابراهیمی امروز(شنبه) با مسئولان برجسته سوریه از جمله ولید المعلم مساله آتش بس را بررسی می کند. این درحالی است که رئیس جمهور مصر نیز خواهان تحقق اجرای آتش بس در سوریه از سوی نظام حاکم این کشور در آستانه عید قربان شد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، در بیانیه محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر آمده است: قلب هر انسانی از حوادث جاری در سوریه و ریخته شدن خون سوری ها و همچنین به وجود آمدن فاجعه انسانی در این کشور به درد می آید.


در ادامه این بیانیه آمده است: مصر تمام تلاش خود را در سطح منطقه و جهانی برای توقف این درگیری ها و دستیابی به راهکار مسالمت آمیز برای حل و فصل مساله سوریه و همچنین تحقق درخواست های مردم این کشور به کار می گیرد.


مرسی عنوان داشت که مصر از طرح و برنامه های اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه همکاری می کند و ما به مناسبت عید قربان از نظام دوست و برادر خود، سوریه، می خواهیم تا تمام درگیری ها را متوقف کند.


از سوی دیگر شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مداخله جویانه از اتحادیه عرب خواست تا ارتش و دولت انتقالی در سوریه تشکیل دهد.


وی گفت: سازمان ملل باید اتحادیه عرب را مکلف کند تا ارتش و دولت انتقالی در سوریه تشکیل شود تا رهبر جدیدی برای این کشور انتخاب گردد.


همچنین وزیر توسعه آلمان اعلام کرد که کمک های بشردوستانه کشورش به آوارگان سوری را تا سقف 55 میلیون یورو افزایش می دهد.


وی در ادامه افزود که دولت آلمان تمام تلاش های خود را برای کمک به آوارگان سوری به کار می گیرد.


این در حالی است که شبکه تی .آر.تی ترکیه گزارش داد که دو خمپاره سوری بار دیگر به منطقه ای واقع در استان هاتای اصابت کرد و توپخانه های ترکیه به اصابت این دو خمپاره سوری در اراضی ترکیه واکنش نشان دادند.


یک دیپلمات ترکیه نیز عنوان داشت: نیروهای مستقر در مرزها به هر اقدامی از این دست واکنش نشان خواهند داد.


پیشتر نیز اصابت یک خمپاره سوری به اراضی ترکیه باعث کشته شدن پنج شهروند این کشور شده بود.


احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز هشدار داده که در صورت تکرار این مساله ترکیه پاسخ مناسبی خواهد داد.


اخضر الابراهیمی، فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه در زمان ورودش به فرودگاه بین المللی دمشق عنوان داشت که با مسئولان سوریه در خصوص کاهش درگیری ها و امکان توقف کامل آن و تحقق آتش بس با توجه به نزدیک شدن عید قربان رایزنی خواهد کرد. قرار است الابراهیمی صبح امروز (شنبه) با ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه دیدار کند.
 


نظر شما :