واکنش ابراهیمی به نقض آتش بس در سوریه

۰۸ آبان ۱۳۹۱ | ۱۸:۴۵ کد : ۱۹۰۸۴۸۷ سرخط اخبار

نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه با ابراز تاسف از عدم موفقیت کامل طرح آتش بس در سوریه، گفت این امر نباید موجب دلسردی شود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «اخضر ابراهیمی» نماینده سازمان ملل در امور سوریه ضمن ابرار تاثر از شکست آتش بس در سوریه، تاکید که شکست این طرح نباید موجب دلسردی از تلاش برای برقراری صلح شود.

وی که در مسکو و در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه سخن می گفت، اعلام کرد که سازمان ملل هیچ طرح فوری برای اعزام نیروهای صلح بان به سوریه ندارد.

ابراهیمی در جمع خبرنگاران گفت: «واقعا متاسفم... که این درخواست (برای برقراری آتش بس) آنطور که امیدوار بودیم شنیده نشد، اما این نباید ما را دلسرد کند. ما نباید دلسرد شویم چراکه سوریه بسیار مهم است و مردم این کشور لایق حمایت و توجه ما هستند».

او در پاسخ به این سوال که آیا سازمان ملل طرحی برای اعزام نیروهای صلح بان به سوریه دارد یا خیر، گفت: «در حال حاضر طرحی برای اعزام هیئت صلح بان نداریم، و این فقط در حد یک طرح احتیاطی است، چراکه این امر ممکن است در آینده محتمل باشد».

بنا بر اعلام وزارت خارجه چین، ابراهیمی پس از مسکو قرار است برای مذاکره با مقامات چینی به پکن سفر کند.

ابراهیمی در بخش دیگری از صحبت های خود نیز گفت: «فکر می کنیم که این جنگ شهری باید به پایان برسد... سوریه جدید باید به دست فرزندان آن ساخته شود. حمایت روسیه و دیگر اعضای شورای امنیت امری غیرقابل صرف نظر است».

بر اساس طرحی که ابراهیمی هفته قبل ارائه کرد و مورد موافقت طرفین قرار گرفت، قرار بود از روز عید قربان به مدت 4 روز آتش بس در سوریه حاکم شود.

با وجود موافقت دولت سوریه با این طرح، برخی گروه های مخالف از ابتدا اعلام کردند که به آتش بس عمل نخواهند کرد. نقض مکرر آتش بس از سوی مخالفان و چندین مورد بمب گذاری در نقاط مختلف سوریه نهایتا طرح آتش بس را با شکست مواجه کرد.

کلید واژه ها: سوریه آتش بس


نظر شما :