سرمایه‌گذاری برای‌مقابله با ارتش‌سایبری ایران

۱۲ آبان ۱۳۹۱ | ۲۳:۰۲ کد : ۱۹۰۸۶۲۲ سرخط اخبار
مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند صدها میلیون دلار صرف جذب نخبگان سایبری برای مقابله با ارتش سایبری ایران کرده اند.
 
به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی اعلام کرد اسرائیل صدها میلیون دلار برای جذب نخبگان جنگ سایبری سرمایه گذاری کرده است.
 
این روزنامه صهیونیستی گزارش داد اسرائیل که با کمبود «سربازان پیکار سایبری» روبروست قصد دارد نوجوانان خلاق در زمینه رایانه را جذب «واحد ارتش اطلاعات 8200» که واحد سایبری اش به شمار می رود، کند.
 
یکی از پرسنل رده بالای اداره نیروی انسانی «نیروهای دفاعی اسرائیل» به این روزنامه گفت: «واضح است که تقاضا برای سربازانی در این حوزه افزایش یافته است و ما هم به همین دلیل در جستجوی راه حلی برای این موضوع نه تنها در داخل اسرائیل بلکه در خارج از آن هستیم».
 
ارتش اسرائیل نبرد سایبری را در فهرست اولویت های خود قرار داده است. گزارش شده ژنرال آویو کوچاوی، رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل حدود 518 میلیون دلار را به برنامه سایبری اختصاص داده است.
 
ایساک بن، از مقامات ارتش اسرائیل هم تأیید کرده است «آمادگی سایبری» یکی از اولویت های برنامه ارتش اسرائیل است.
 
وی گفته است منظورش از آمادگی سایبری، «هم دفاع و هم هجوم» را در بر می گیرد.
 
ژنرال «بن اسرائیل» درباره تهدیدهایی که اسرائیل در این زمینه با آنها مواجه است گفت: «اصلی ترین دشمن ما ایران است که یک سال و نیم پیش اعلام کرد یک ارتش سایبری با هدف جنگ با اسرائیل و آمریکا تشکیل داده است».
 
ژنرال «بن اسرائیل» از شناخته شده ترین کارشناسان نبرد سایبری اسرائیل است که به عنوان معمار حمله هوایی به یکی از تأسیسات هسته ای سوریه در سال 2007 شناخته شده است. گفته شده این حمله تنها در شرایطی امکان پذیر بود که سامانه های پدافندی سوریه از قبل هک شده و دقایقی قبل از کار افتاده بودند.
 
اواسط خردادماه سال جاری محققان یک شرکت رایانه ای تحت عنوان "کاسپرسکای" افشا کردند ویروس جدیدی که شباهت زیادی به ویروس استاکس نت دارد، برای جاسوسی سایبری از ایران و سایر کشورهای خاورمیانه ساخته شده و وارد سیستم های رایانه ای این کشورها شده است.
 
به گفته برخی از مقامات آمریکایی و غربی که نخواستند نامشان فاش شود، این ویروس پس از آن علنی شد که ایران یک سری حملات سایبری در بخش صنعت نفت خود کشف کرد. این اختلالات توسط اسرائیل در یک عملیات یک جانبه هدایت شده بود.

کلید واژه ها: اسرائیل سایبری


نظر شما :