رسوایی جنسی دلیل استعفای پترایوس

۲۰ آبان ۱۳۹۱ | ۰۴:۱۰ کد : ۱۹۰۸۹۴۳ سرخط اخبار

235230_678.jpgبه گزارش گروه بين الملل مشرق، اگرچه روابط نامشروع جنسي در ميان مقامات غربي موضوع عجيبي نيست اما اگر پاي رئيس يک سازمان جاسوسي آن هم بزرگترين سازمان جاسوسي جهان به اين قبيل روابط باز شود، قضيه فرق مي کند.

 
هميشه مي گويند سالي که نکوست از بهارش پيداست و اين بار، "ديويد پترائوس" که بيش از يک سال است رياست سازمان مرکزي جاسوسي آمريکا (سيا) را در قبضه خود گرفته بود، ديروز (جمعه) با اعتراف به ارتباط نامشروع جنسي با يک زن، طي نامه اي خطاب به مافوقش باراک اوباما، به خاطر افتضاحي که به بار آورده، از سمت خود استعفا کرد و رئيس جمهور را که هنوز دو روز از چشيدن طعم پيروزي در دولت دومش نگذشته با بحران تازه اي دست به گريبان و اوباما را وادار کرد استعفاي رئيس سازمان جاسوسي اش را بپذيرد.
 
به نوشته رسانه هاي آمريکايي، پترائوس، 37 سال است که ازدواج نکرده و مجرد است اما ارتباط نامشروع جنسي وی با يک زن، وي را که سال ها از اعتبار و آبروی زيادي نزد ارتش آمريکا و دستگاه هاي جاسوسي اين کشور برخوردار بود، بي اعتبار کرد.
 
پترائوس يکي از اصلي ترين عوامل حملات خونبار نظاميان آمريکايي عليه مردم عراق و افغانستان طي دوران فرماندهي وي در فرماندهي مرکزي نيروهاي مسلح آمريکايي در منطقه بوده است.
 

کلید واژه ها: جاسوسی


( ۱ )

نظر شما :