سفر مخفیانه دختر صدام به عراق

۲۲ آبان ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۴ کد : ۱۹۰۹۰۶۶ سرخط اخبار

دختر صدام در سفری مخفیانه به عراق از عشایر هوادار بعث خواست تا حضوری فعال در انتخابات داشته باشند و بار دیگر حزب بعث را با نامی جدید در عراق به قدرت برسانند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری عراقی نون، یک منبع نزدیک به ناصر المغنی شیخ عشایر الانباری در عراق از سفر مخفیانه حلا صدام دختر صدام حسین رئیس جمهور معدوم عراق به این کشور خبر داده و گفت که وی در این سفر که دولت عراق از آن اطلاع نداشت، علاوه بر حاضر شدن بر سر قبر پدرش با تعدادی از شیوخ عشایر نیز دیدار کرد.

بر اساس این گزارش حلا شنبه به مدت دو ساعت بر سر قبر پدرش حاضر بود و با برخی خانواده های حاضر در این مکان به گفت‌وگو پرداخت. او همچنین به منزل یکی از شیوخ عشایر رفت و در آنجا با شیوخ عشایر الدلیم و الجبور و برخی دیگر از عشایر معروف منطقه دیدار کرد و توصیه هایی را به آنها برای حضور در انتخابات آینده این کشور و تلاش برای بازگرداندن حزب بعث با نامی جدید به عرصه قدرت در عراق ارائه کرد.

دختر صدام حسین همچنین از سران عشایر خواسته است تا مشارکت فعالی در انتخابات عراق داشته باشند، او مدعی شد که با کاهش محبوبیت دولت شیعه عراق این فرصت پیش آمده که حزب بعث بار دیگر به ویترین سیاسی این کشور بازگردد و خود را به قدرت برساند.

این سومین سفر حلا به این منطقه به شمار می‌رود که با برخی اقدامات امنیتی از سوی کشورهای همسایه و برخی مقامات سیاسی عراق صورت می‌گیرد تا حمایت لازم از وی در این سفر فراهم شود. وی در دیدار قبلی خود که در سال 2010 انجام شده بود، با برخی افسران ارشد وزارت دفاع عراق در مورد عملیات ترور نوری المالکی نخست‌وزیر این کشور در ورودی این وزارتخانه رایزنی کرده بود.

عاملان این اقدام تروریستی ناکام در اعترافات خود اعلام کردند که دستور عملیات را از حلا صدام دریافت کرده‌اند.

کلید واژه ها: عراق صدام


نظر شما :