تازه ترین ادعای مخالفان بشار اسد

۲۸ آبان ۱۳۹۱ | ۱۷:۵۱ کد : ۱۹۰۹۳۰۵ سرخط اخبار

با ادامه درگیری‌ها در مناطق مختلف سوریه، مخالفان این کشور اعلام کردند که توانسته‌اند شهر بوکمال در شرق سوریه را به طور کامل به کنترل خود درآورند و فرودگاه نظامی این شهر را نیز تصرف کنند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، درگیری‌های شدید میان مخالفان مسلح سوریه و ارتش این کشور در مناطق مختلف به ویژه مناطق شرقی سوریه ادامه دارد و مخالفان مدعی شدند که توانسته‌اند فرودگاه نظامی "الحمدان" را که مقر اصلی اجرای حملات هوایی ارتش سوریه در شرق این کشور محسوب می‌شد، به تصرف خود درآورند.


شبه نظامیان مخالف دولت سوریه موسوم به "ارتش آزاد سوریه" اعلام کردند: پس از سه روز محاصره فرودگاه الحمدان شهر بوکمال واقع در مرز عراق با سوریه، این فرودگاه تصرف شده و تعدادی از نیروهای دولتی مستقر در آن کشته شدند.


این اظهارات در حالی از سوی مخالفان بیان شده که مقامات سوریه و یا ارتش این کشور صحت این اخبار را تایید نکرده‌اند اما از وجود درگیری‌هایی در شرق سوریه خبردادند.


مخالفان همچنین مدعی شدند که توانسته‌اند شهر بوکمال را که یکی سه شهر مهم استان دیرالزور است به طور کامل به تصرف خود درآورند و کنترل گذرگاه‌های مرزی این شهر با عراق را نیز به دست بگیرند.


درگیری‌ها در دیگر مناطق سوریه از جمله در اطراف دمشق نیز ادامه داشت و نیروهای دولتی سوریه مناطقی را در اطراف دمشق پایتخت این کشور که گفته می‌شود به دست مخالفان افتاده، گلوله باران کردند.


بیشتر این درگیری‌ها در منطقه القدم و منطقه التضامن دمشق روی داد و مخالفان مدعی شدند که توانسته‌اند چندین نیروی نظامی سوریه را در این درگیری‌ها از پای درآورند.


درگیری‌ها در شهر حلب بزرگترین شهر سوریه نیز همچنان ادامه دارد و نیروهای دولتی و مخالفان سوریه هر یک مدعی هستند که خسارات و تلفات زیادی به طرف مقابل وارد کرده‌اند.


در جبهه شمالی نیز استان ادلب شاهد درگیری‌های شدیدی میان مخالفان و ارتش سوریه در اطراف قلعه "حارم" بود که این قلعه از مهمترین مناطق تحت کنترل ارتش سوریه محسوب می‌شود، مخالفان مدعی هستند که توانسته‌اند تا نزدیکی این منطقه پیش روی کنند.


شبه نظامیان مخالف دولت سوریه به پایگاه‌های ارتش و ساختمان‌های دولتی و نظامی سوریه در شهرهای مختلف از جمله درعا، بوکمال، حمص و برخی دیگر از شهرها و مناطق سوریه حمله کردند که این امر باعث به بار آمدن خسارات و تلفاتی برای دو طرف شد.


بنا به اعلام مرکز حقوق بشر سوریه در درگیری‌های روز شنبه این کشور بیش از 100 تن از دو طرف کشته شدند که بیشتر این کشته‌ها در دمشق و دیرالزور جان خود را از دست داده‌اند.
 


نظر شما :