اظهارنظر اشتون درباره غزه

۳۰ آبان ۱۳۹۱ | ۰۱:۴۳ کد : ۱۹۰۹۳۶۹ سرخط اخبار

رئیس‌ سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آغاز نشست وزرا خارجه این اتحادیه در اروپا تأکید کرد که بحران به وجود آمده در غزه نیازمند یک راه‌حل طولانی‌مدت است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «کاترین اشتون» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آغاز نشست وزرا خارجه و دفاعی اتحادیه اروپا در «بروکسل» خواستار توقف حملات راکتی غزه به اسرائیل شد.

وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش تلفات درگیری‌های غزه تصریح کرد که این بحران به وجود آمده با یک راه‌حل طولانی‌مدت قابل حل است.

اشتون ادامه داد: آنچه که ما باید انجام دهیم یافتن راه‌حلی است که امنیت به منطقه آورد.

نیروهای رژیم صهیونیستی حملات هوایی به نوار غزه را تشدید بخشیدند و شمار شهدای فلسطینی در نوار غزه به 95 نفر و زخمی‌ها به بیش از 700 نفر افزایش پیدا کرده است.

«کارل بیلدت» وزیر خارجه سوئد نیز اعلام کرد که مهم‌ترین کار ترتیب دادن یک آتش‌بس فوری است.

وی تصریح کرد: سپس ما باید موضوعات گسترده‌تر و عمیق‌تر را مورد بررسی قرار دهیم. این دومین جنگ غزه در مدت زمان کوتاه است. ما نمی‌توانیم منتظر سومین و چهارمین جنگ غزه باشیم.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نظر دارند در خصوص چگونگی رویارویی با ائتلاف مخالفان سوریه که فرانسه آن را به رسمیت شناخته، بحث کنند. دیگر اعضای اتحادیه اروپا ترجیح می دهند منتظر بمانند تا ببینند که آیا این ائتلاف واقعا می‌تواند نماینده مردم مختلف سوریه باشد یا خیر و سپس درباره به رسمیت شناختن آن تصمیم‌گیری کنند.

اشتون تصریح کرد که که هیچ‌یک از وزرای اتحادیه اروپا پیشنهاد نداده که این اتحادیه باید این ائتلاف جدید را به رسمیت بشناسد اما «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس اشاره کرده که احتمالا اواخر هفته از پارلمان می‌خواهد که این ائتلاف را به رسمیت بشناسند.


نظر شما :